הרמן ישראל מספקת את תשתית ה-OTA של מרצדס, רנו, פיאט-קרייזלר ופיג'ו-סיטרואן

10 ינואר, 2021

התוכנה הישראלית מותקנת ביותר מ-50 מיליון כלי-רכב. הרמן העולמית הציגה קונספט חדש של חלל הרכב כזירת בידור ויצירה. "הקורונה מאיצה תהליכי שינוי בתפישת הרכב"

בתמונה למעלה: הקונספט של הרמן לחלל יצירתי ברכב. בדוגמא: יצירת סרטון יוטיוב

חברת הרמן ישראל (HARMAN) אחראית על ניהול התוכנה מרחוק (OTA) בכלי-רכב, של חברת הרמן העולמית. כך סיפר ל-Techtime דירקטור שיווק מוצר, פתרונות תוכנה וענן של החברה, דביר רזניק. לדבריו, תוכנת ה-OTA שפותחה בישראל בעקבות רכישת החברות TowerSec ו-Red Bend מותקנת כיום ביותר מ-50 מיליון כלי-רכב בעולם של כ-40 מותגים שונים, בהם מרצדס, רנו, פיאט-קרייזלר, פיג'ו-סיטרואן ועוד. "אנחנו משמשים כיחידה עסקית מלאה של הרמן בתחום הזה: לא רק מפתחים את התוכנה, אלא גם משווקים אותה ומספקים תמיכה בלקוחות. המרכז הישראלי אחראי על ניהול מוצר, מו"פ, תמיכה טכנית והטמעה וגם פיתוח עסקי, והפתרון של HARMAN OTA הוא למעשה הסטנדרט היום בתעשייה לעדכוני תוכנה מרחוק".

מה הן המגמות המרכזיות בתחום?

"הלקוחות כיום פחות מתרשמים מהביצועים המכניים של הרכב, ויותר מחוויית הנסיעה והשהות ברכב. חברות רבות מתייחסות אל התוכנה כאל גורם מבדל בשוק וכאל ערוץ נוסף של הכנסות דיגיטליות. חלק גדול ממש בונה חנויות אפליקציות משל עצמו עבור המכוניות שהוא מייצר, כדי להעשיר את חוויית הנסיעה וכדי להיות הבעלים של המידע ושל החווייה. התוכנות האלה חשובות גם במגזרים שאינם גלויים לצרכן, למשל משאיות, ציוד חקלאי וטרקטורים, כלי-רכב מסחריים וכדומה. מגמה חשובה נוספת היא כניסת מערכת ההפעלה אנדרואיד לתחום הרכב. יש לכך משמעויות לא פשוטות והיצרניות נמנעו מזה עד היום".

שנת הקורונה השפיעה על הפעילות בתחום הזה?

"הקורונה האיצה תהליכים שהיו לוקחים יותר זמן. היא הקטינה את האטרקטיביות של רעיון הרכב השיתופי. בשנה שעברה נפגשנו עם הרבה יצרניות כדי להבין כיצד הקורונה משפיעה על ההתייחסות לרכב. נראה שהיא חיזקה את התפישה שהרכב הוא מעין מרכז ביתי נוסף. שהוא לא רק כלי תחבורה אלא גם מקום שבו ניתן לשהות ולהעביר את הזמן בצורה טובה. מקום שיכול להיות משרד נייד, אזור משחקים, סטודיו יצירתי וכדומה".

הרעיון הזה הוצג על-ידי החברה בשבוע שעבר, במסגרת הארוע הטכנולוגי השנתי HARMAN EXPLORE. על-פי הרמן, אנשים מוצאים עצמם לא פעם חסרי מעש במכונית, למשל בציפייה לילד שייצא מבית הספר או בהמתנה לחברים. למטרה זו פיתחה סדרת פתרונות, דוגמת Gaming Intense Max שהופך את המכונית לזירת משחק, Creator Studio המאפשר לאנשים ליצור ולשתף תכנים במכונית ומערכת Drive-Live Concert המאפשרת להעביר את התחושה מופע וירטואלי בתוך חלל המכונית. ״מכוניות נועדו לא רק לנהיגה. הן חלק אינטגרלי מהחיים שלנו ואנו מעבירים בהן  לא מעט זמן", אמרה מיכל גבע, מנכ״לית HARMAN ישראל.

האזינו לשיחה עם מנכ"לית הארמן ישראל, מיכל גבע, מתוך תוכנית מס' 26 הפודקאסט שלנו שעלתה בנובמבר 2020:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טכנולוגיות מידע

פורסם בתגיות: OTA , הרמן