סיליקום רוכבת על גל הרשתות הפתוחות

1 פברואר, 2021

אורבך: "זיהינו את המגמה הזאת לפני מספר שנים ובנינו סביבה את האסטרטגיה שלנו. היא עומדת מאחורי מספר עסקאות מרכזיות שביצענו לאחרונה בתחומי 4G/5G, SD-WAN ופלטפורמות NFV חכמות"

בתמונה למעלה: כרטיס PCI Express של סיליקום המתחבר אל שרתים ומקשר אותם אל רשתות 100G Ethernet

בשנת 2020 הסתכמו המכירות של חברת סיליקום (Silicom) בכ-107.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של 105.2 מיליון דולר בשנת 2019. אלא שבמבט רבעוני, נראה שהחברה מציגה צמיחה דו-ספרתית בהשוואה לרבעונים הראשונים של 2020. המכירות ברבעון האחרון הסתכמו בכ-33.9 מיליון דולר –  ב-19% יותר מאשר ברבעון השלישי וב-33% יותר מאשר ברבעון המקביל 2019. החברה צופה שהמכירות החזקות יימשכו, ופירסמה תחזית מכירות של 28-29 מיליון דולר לרבעון הראשון של 2021.

נשיא ומנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, העריך שהצמיחה קשורה למגמת הפיצול וההפרדה של רשתות התקשורת (Decoupling and Disaggregatio), אשר צוברת תאוצה בשנתיים האחרונות. מדובר בתהליך של פירוק פונקציות רשת שבעבר ניתנו על-ידי ספק יחיד ליחידות קטנות ונפרדות הניתנות על-ידי ספקים שונים. התהליך הזה מתאפשר בזכות שתי מגמות מרכזיות בתעשיית התקשורת: מעבר לרשתות מוגדרות תוכנה המאפשרות ליישם פונקציות רשת באמצעות תוכנה (NFV) והסתמכות על ציוד סטנדרטי לא ייעודי.

השתחררות מהתלות המעיקה בספקים

המגמה הזו הביאה להתפתחות רעיון הרשת הסלולרית הפתוחה (Open RAN, או O-RAN), המהלך מנוהל ומקודם באמצעות קונסורציום O-RAN ALLIANCE הענק, אשר הוקם לפני שנתיים בלבד וכבר היום חברות בו 26 ספקיות תקשורת, אשר ביחד מספקות שירותים ליותר מ-2.4 מיליארד מנויים. הרשת האלחוטית הפתוחה מבוססת על תקנים סטנדרטיים פתוחים המאפשרים לכל ספק להתחבר אל הרש. היא תקטין את התלות של ספקיות שירותי התקשורת ביצרניות הציוד והתוכנה ותאפשר להן לרכוש מרכיבים שונים של הרשת מיצרנים שונים, כדי להוזיל עלויות ולבצע בקלות רבה יותר שינויים ברשת ובשירותים שהן מספקות.

אורבך: "זיהינו את המגמה הזאת לפני מספר שנים ובנינו סביבה את האסטרטגיה שלנו. היא עומדת מאחורי מספר עסקאות מרכזיות שביצענו לאחרונה בתחומי 4G/5G, SD-WAN ופלטפורמות NFV חכמות". באמצע החודש (ינואר 2021) דיווחה סיליקום על עיסקה שהיא הגדירה כ"נצחון תכנון אסטרטגי" השייך בדיוק למגמה הזאת: ספק ציוד תקשורת גדול הזמין ממנה כרטיסי האצה לרשת וירטואלית (vRAN – Virtual Radio Access Network) שהוא מקים לחברת תקשורת גלובלית. מדובר בכרטיסים אשר יותקנו בשרתים שיתפעלו תחנות ממסר של רשת 5G.

סיליקום דיווחה שהשרתים מיוצרים על-ידי שתי יצרניות שרתים גדולות מאוד, אשר מבצעות כרגע הסמכה של כרטיסי ההאצה שלה. בשלב הראשון הן ביצוע הזמנה בהיקף של 1.5 מיליון דולר וצפויות לבצע הזמנה בהיקף של 3 מיליון דולר נוספים ב-2021. "הזכייה הזאת מחזקת את שיתוף הפעולה שלנו עם ספקיות מרכזיות בתחום. אנחנו חשים ביטחון שהפתרונות שאנחנו מביאים אל עולם רשתות ה-O-RAN, יהיו בשנים הבאות מנוע צמיחה משמעותי של חברת סיליקום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: 5G , O-RAN , סיליקום