רנסאס רוכשת את דיאלוג ב-5.9 מיליארד דולר

8 פברואר, 2021

העיסקה נועדה לחזק את מעמדה של רנסאס בתחומים צומחים כמו IoT, מערכות רפואיות, מחשוב ביתי, מערכות תעשייתיות ושוק הרכב. דיאלוג היא ספקית מרכזית של אפל. תפעל במתכונת של חברה בת בבעלות מלאה של רנסאס

חברת רנסאס היפנית (Renesas) חתמה על הסכם לרכישת חברת דיאלוג הבריטית-אמריקאית (Dialog Semiconductor) תמורת 4.9 מיליארד אירו במזומן (5.9 מיליארד דולר). העיסקה תתבצע לפי מחיר מניה של 67.5 אירו. עד לפרסום ההודעה נסחרה דיאלוג במחיר של כ-55 אירו. בעקבות ההודעה זינקה מנייתה למחיר של כ-65 אירו והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-4.73 מיליארד אירו. חברת דיאלוג מתמחה ברכיבי אותות מעורבים ומספקת רכיבים לניהול הספק (PMIC), ממירי AC-DC, רכיבי טעינה אלחוטית ורכיבים לתקשורת אלחוטית קצרת טווח מסוג Wi-Fi ו-Bluetooth. היא ספקית רכיבי ה-PMIC של חברת אפל (Apple).

העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וצפויה להסתיים עד לסוף 2021. כדי להשלים אותה היא זקוקה לקבלת אישור אסיפת בעלי המניות של דיאלוג (ברוב של 75% לפחות) ולקבלת אישורים רגולטוריים, בין השאר גם בארה"ב, בסין ובגרמניה. דיאלוג תמשיך לפעול כחברה עצמאית הנמצאת בבעלותה המלאה של רנסאס. העיסקה נועדה לחזק את מעמדה של רנסאס בתחומים צומחים כמו IoT, מערכות רפואיות, מחשוב ביתי, מערכות תעשייתיות ושוק הרכב.

אנלוג, הספק ועיבוד משובץ

דיאלוג חזקה במיוחד בתחום רכיבי הקישוריות דלי-הספק, ואילו רנסאס ממוקדת בעיקר בתחום המיקרו-בקרים (MCU) ופתרונות מבוססי MCU. בשנת 2019 רכשה רנסאס את חברת IDT האמריקאית תמורת 6.3 מיליארד דולר. מטרת שתי העסקאות האלה היא לגוון את סל המוצרים של החברה ולאפשר לה לספק פתרונות המבוססים על שלוש רגליים מרכזיות: אנלוג, הספק ועיבוד משובץ.

החברה רמזה שבשוק הרכב היא תשלב בין המעבדים שלה לבין פתרונות הקישוריות של דיאלוג. חברת דיאלוג מעסיקה כ-2,000 עובדים, מחציתם באירופה והשאר באסיה, יפן וארה"ב (29%). כ-77% מהעובדים הם מהנדסים. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-1.42 מיליארד דולר, כאשר המכירות לחברת אפל היו אחראיות לכמעט רבע ממכירותיה. רנסאס נסחרת לפי שווי שוק של כ-20.6 מיליארד דולר. בשנת 2019 הסתכמו מכירותיה בכ-6.8 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: DIALOG , Renesas , רנסאס