התעשייה האווירית חשפה מערכת אחיזת שטח אופטית

9 פברואר, 2021

המערכת מיועדת לסייע בניהול ארועים רב-נקודתיים, כמו למשל התמודדות עם ארוע טרור מרובה תקריות, אירועי ספורט, התמודדות עם אסונות אזוריים ושליטה על חזית לחימה ברמת עיר או בסדר גודל דומה

התעשייה האווירית (IAI) חשפה את מערכת המעקב האלקטרו-אופטית החדשה שלה, WASP – Wide Area Surveillance Payload, המתצפתת ועוקבת אחר תאי שטח נרחבים. המערכת מיועדת להתקנה על מגוון פלטפורמות אוויריות, בהן: מל"טים, מסוקים, מטוסי משימה ובלוני תצפית. המערכת מבוססת על מצלמות אור נראה ומצלמות אור אינפרה אדום (Mid-wave IR) המאפשרות תצפית ביום ובלילה ומותקנת במארז מיוצב בשלושה צירים. המערכת כוללת מחשב עיבוד תמונה (Digital Processing Unit) המעניק אופציה לבצע את פעולות האיתור, הגילוי וניתוח המידע על גבי הפלטפורמה האווירית עצמה.

כאשר מתקינים את המערכת במל"ט טקטי דוגמת BirdEye 650D, היא מעניקה כיסוי ברזולוציה גבוהה של 15 ס"מ לשטח בגודל של 2 קמ"ר. כאשר מתקינים אותה על-גבי מל"ט אסטרטגי מגביה טוס כמו למשל Heron, המגיע לגובה של 20,000 רגל, היא מעניקה כיסוי לשטח של 20 קמ"ר ברזולוציה של 50 ס"מ, המאפשרת איתור ומעקב אחר אובייקטים בגודל של כלי רכב.

ללא המחשב, המערכת שוקלת 6.5 ק"ג בלבד. הפתרון הזה מיועד להתגבר על בעיית "הראייה מתוך קשית", אשר מייצרת את הבעיה שמצלמות בעלות רזולוציה גבוהה רואות רק חלק זעיר מהזירה ולכן מתקשות לספק תמונה כוללת או לעקוב אחר מספר מטרות בו-זמנית. מערכת WASP מאפשרת לבצע כיסוי בקצב ריענון של פחות משנייה (1.5Hz). המערכת מיועדת לסייע בניהול ארועים רב-נקודתיים, כמו למשל התמודדות עם ארוע טרור מרובה תקריות, אירועי ספורט, התמודדות עם אסונות אזוריים ושליטה על חזית לחימה ברמת עיר או בסדר גודל דומה.

ההכרזה של התעשייה האווירית מגיעה כשנתיים וחצי לאחר שחברת אלביט מערכות חשפה בסלון האווירי בפאריס את מערכת מערכת SkEye, המבוססת על מטעד אלקטרו אופטי הכולל אשכול של מצלמות המכסות שטח גדול ביותר כשהן מותקנות על-גבי מל"ט דוגמת הרמס 450 או הרמס 900, או על-גבי מטוס דוגמת Twin Otter או ססנה. יחד עם זאת, שתי המערכות חופפות חלקית בלבד: המערכת של אלביט גדולה וכבדה יותר, ומיועדת לכסות תאי שטח גדולים בהרבה (80 קמ"ר).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IAI , התעשייה האווירית