אימקו תחשוף אחיזת שטח באמצעות צי כטב"מים

10 פברואר, 2021

המנכ"ל איתן זית הסביר ל-Techtime שהחברה מבצעת תפנית אסטרטגית: "אנחנו הופכים מספקית רכיבים לספקית פתרונות, ורוצים להתרחב לשוק העולמי"

קבוצת אימקו (IMCO) תציג ביריד הביטחוני IDEX 2021 באבו-דאבי פתרון משולב להשגה מהירה של אחיזת שטח כוללת עבור כוחות צבא, ביטחון מולדת וחילוץ והצלה. המערך שתציג החברה מתבסס על אינטגרציה של טכנולוגיות ופתרונות של עוד מספר חברות ישראליות, והוא כולל צי של מיני-רחפנים, כטב"מים, קוואדקופטרים ופלטפורמות אוויריות מרחפות, המצוידים בחיישנים מתקדמים ואמצעי תקשורת, ומנוהלים על ידי מערכת בקרה ושליטה מאוחדת. בעולם הצבאי הטקטי, אחיזת שטח הינה היכולת לספק לכוחות על הקרקע תמונת מצב מודיעינית פרטנית בזמן אמת על הנעשה בשדה הקרב, תנאי השטח ופריסת האויב.

IDEX, שתיפתח ב-21 בפברואר, היא למעשה התערוכה הביטחונית המשמעותית היחידה בעולם המתקיימת במתכונת רגילה בשנת הקורונה, והיא צפויה לרכז תשומת לב רבה בתעשייה. לשם הצגת היכולות הללו אימקו תקים בתערוכה ביתן גדול שישתרע על פני 60 מ"ר. החברות שעימן היא תשתף פעולה הן Capture-Systems, המייצרת מיצבים רב-ציריים למערכות צבאיות, יצרניות המל"טים הצבאיים Innocon ו-Aerosol, יצרנית הפלטפורמות האוויריות Sky Sapiens, וחברת-הבת של אימקו בארצות הברית ADT. מי שתוביל את הביתן ומשמשת כאינטגרטורית של מכלול המערכות הללו היא Nir-Or, גם כן חברת-בת בבעלות מלאה של אימקו, המפתחת מיצגי וידיאו חכמים לשדה הקרב.

מיצרנית רכיבים לספקית פתרונות

איתן זית

תצוגת התכלית הזו באבו-דאבי משקפת תפנית אסטרטגית שמבצעת קבוצת אימקו בתקופה האחרונה. קבוצת אימקו כוללת ארבע חברות: אימקו תעשיות, ניר-אור, אתנה ו-ADT. חברת אימקו תעשיות, שנוסדה עוד בשנות השבעים, הינה ספקית ראשית של ערכות חשמל לטנקים ונג"משים תוצרת ישראל, דוגמת טנק המרכבה והנגמ"שים נמר ואיתן. שלוש החברות האחרות נרכשו או הוקמו על ידי אימקו לאורך השנים ונוצר מבנה של קבוצת אחזקות כשבראש הפירמידה ניצבת אימקו תעשיות. בסך הכול מעסיקה הקבוצה כ-350 עובדים.

לאחרונה הודיעה אימקו על שינוי מבני שבמסגרתו תאמץ הקבוצה מבנה ניהולי שטוח, שבו מוקד הניהול יעבור מחברת אימקו לחברת ניהול שתוקם ותנהל באופן שווה את כל ארבע החברות. מטרת הארגון-מחדש היא לייצר סינרגיה עמוקה יותר בין החברות תחת אסטרטגיה עסקית משותפת.

בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל החברה איתן זית, שנכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי ומוביל את המפנה בפעילות החברה, כי מאחורי השינוי עומדות מטרות עסקיות ברורות. "המטרה של השינוי המבני הזה היא לשנות את הייעוד של החברה מספקית של רכיבים (tier-2) לספקית של יכולות ופתרונות מלאים (tier-1) המותאמים לצרכי הלקוח. למעשה, באבו-דאבי אנחנו נציג את עצמנו כך בפני התעשייה לראשונה. בחרנו להתמקד בפתרון לאחיזת שטח על מנת להעניק לכוחות הטקטיים הבנה מרחבית של הסביבה הקרובה. זהו תחום מאוד חם כיום בעולם הביטחוני."

ב-2019 הסתכמו הכנסותיה של אימקו ב-150 מיליון שקל. כ-75% מהכנסות החברה מגיעות מהשוק בישראל, כאשר משרד הביטחון הוא אחד הלקוחות המרכזיים של החברה. יתר ההכנסות מגיעות מהשוק בארצות הברית, שם החברה פעילה באמצעות חברת-בת (ADT). המטרה של החברה כעת היא לפרוץ במידה משמעותית יותר לשווקים הבינלאומיים. "השינוי המבני נועד גם כדי להתאים את הקבוצה לעבוד בחו"ל. אנחנו מוסיפים יכולות ייצור ומוצרים כדי להתאים לצרכים של לקוחות בינלאומיים."

כחלק מהמאמץ להרחיב את יכולות הקבוצה חתמה אימקו בתחילת החודש על מזכר הבנות (MOU) עם חברת Innocon מראש העין להקמת חברה משותפת בתחום כלי-הטיס הבלתי מאוישים לשוק הצבאי והביטחוני. אינוקון מפתחת מערכות אוויריות בלתי מאוישות מסוגים שונים כדוגמת מיני-רחפנים במשקל של קילוגרמים ספורים ועד למטוסים קלים.

המטרה של המיזם המשותף היא לייצר סינרגיה בין הפלטפורמות האוויריות של אינוקון לבין המערכות ויכולות הייצור של יתר החברות בקבוצת אימקו, ולהציע ללקוחות פתרונות מלאים בתחום. אימקו מצויה בימים אלה גם במגעים מתקדמים לרכישת השליטה בחברה ישראלית העוסקת בתכנון, ייצור והרכבה של כרטיסים אלקטרוניים, תמורת כ-2.5 מיליון שקל. זית: "אני מקווה שהמהלכים הללו יבשילו. אנחנו בוחנים עוד יכולות וחברות שיכולות להשלים את האסטרטגיה החדשה של הקבוצה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , רחפנים , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: IDEX , אבו-דאבי , אחיזת שטח , אימקו , איתן זית