אבנט ישראל התפצלה לשלוש חטיבות נפרדות

15 פברואר, 2021

במקום המותג אבנט ישראל, יש שלושה מותגים חדשים: EBV, Avnet Silica ו-Avnet Abacus. כל החטיבות יפעלו בנפרד מתוך מבנה משותף במושב בני דרור. טל סגמן קודם לתפקיד מנהל אזורי באבנט סיליקה

בתמונה למעלה: מחסן רכיבים של אבנט העולמית

חברת אבנט ישראל (Avnet) הנמצאת בבעלות אבנט העולמית, פוצלה לשלוש חטיבות משלימות הפועלות כיחידות עסקיות עצמאיות, אולם כולן ממוקמות במבנה של חברת אבנט במושב בני דרור, שאליו היא נכנסה לפני כשנה וחצי. כך נודע ל-Techtime. בכך מתחיל שלב חדש בפעילות מפיצת הרכיבים הגדולה בישראל, והיא מתחילה לפעול במודל עסקי הדומה לזה של אבנט אירופה (Avnet EMEA) שקיבל את הכינוי Speed Boats – אולם בכמה שינויים קלים.

במתכונת החדשה תשמש חטיבת Avnet Abacus כזרוע ההפצה של רכיבים פאסיביים, אלקטרו-מכניקה ומחברים ותנוהל על-ידי יאיר סהר. חטיבת EBV תפיץ חלק מהרכיבים האקטיביים של אבנט ותנוהל על-ידי קארין בן דוד. חטיבת Avnet Silica מקבלת את ההפצה של יצרניות שבבים מתחרות ומשלימות ותנוהל על-ידי רועי צירקלביץ ולצידו מירי ויינר, שתנהל את פעילות השוק הצבאי.

יעל גרינפלד מונתה לתפקיד (Country Account Manager) CAM, שבמסגרתו היא תנהל במרוכז, עבור כל חטיבות אבנט בישראל, את הפעילות מול קבלני המשנה (EMS) שיש להם פעילות עסקית נרחבת מול החטיבות. מודל הפעילות של EBV ושל Silica בישראל הוא שונה ממודל הפעילות האירופי. בארץ הן פועלות כשתי חטיבות משלימות, שלכל אחת יש קו מוצרים נפרד בתחום השבבים. למעשה, הפורטפוליו של אבנט בתחום הרכיבים האקטיביים פוצל בין שתיהן. זאת בעוד שבאירופה הן מפיצות רכיבים דומים ומתחרות אחת בשנייה – למרות ששתיהן נמצאות בבעלות אבנט העולמית.

טל סגמן ינהל את סיליקה מזרח אירופה והמזרח התיכון

במסגרת הארגון מחדש בוצעו שינויים נוספים בחברה. נשיא אבנט ישראל, טל סגמן, קיבל קידום ועבר לחברת סיליקה האירופית בתפקיד Vice President ומונה לתפקיד מנהל הפעילות של סיליקה במזרח אירופה ובמזרח התיכון. גם חברת Avnet ASIC, המנוהלת על-ידי נדב בן-עזר, קיבלה הגדרת תפקיד חדשה. עד לשינוי הארגוני היא שימשה כזרוע פיתוח והביאה לייצור רכיבי ASIC עבור חברות ישראליות. במסגרת השינוי הוכפפה חברת Avnet ASIC לאחריותו של רון קרמר, ה-CFO של חטיבות אבנט בישראל ושולבה בתוך סיליקה אירופה. כעת, לצד התמיכה שהיא מספקת לשוק הישראלי, היא מתרחבת גם לשוק האירופי וגם לשוק האמריקאי, בסיוע הפריסה העולמית של אבנט בשווקים האלה.

חברת אבנט ישראל נחשבת למפיצת הרכיבים האלקטרוניים הגדולה בארץ. כשנכנסה למבנה החדש (2,500 מ”ר) בבני דרור בנובמבר 2018, היא דיווחה שמכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-160 מיליון דולר ושהיא מעסיקה כ-130 עובדים. בסוף 2020 שלחה אבנט מכתב ללקוחות בישראל וסיפרה להם על השינוי הצפוי. היא הסבירה שכל ההסכמים הקיימים יכובדו, אולם הזמנות חדשות יש לבצע באמצעות הצוותים הייעודיים של כל חטיבה.

מה יהיה המהלך הבא של אינפיניאון?

בתוך כך, מתפתחים סימני שאלה מעניינים בקשר לנושא אחר: בסוף השבוע הודיעה אבנט העולמית שבעקבות המיזוג בין Infineon לבין Cypress, היא מקבלת לידיה את ההפצה בעולם של כל מוצרי Cypress. ראוי לציין שגם בתחום הזה ישראל יוצאת דופן, מכיוון שהמפיצה הרשמית של אינפיניאון בארץ היא חברת ניסקו, בעוד שהמפיצה שלה בעולם היא אבנט. כלומר בשלב הנוכחי סייפרס מופצת על-ידי אבנט, ואילו אינפיניאון מופצת על-ידי ניסקו. אלא שבחודשים הקרובים אמורה סייפרס להיטמע לגמרי בתוך אינפיניאון. ומה יקרה אז? האם ניסקו תאבד את אינפיניאון או שאבנט תאבד אותה?

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , רכיבים , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: אבנט , טל סגמן