צבא הולנד ניסה את כוונת הירי החכמה של Smart Shooter בהרי האלפים

18 פברואר, 2021

החיילים ההולנדים הצליחו ליירט בנשקם האישי כ-67 רחפנים בתנאי שלג וערפל. גם צבא ארה"ב בוחן את המערכת, הצבא ההודי כבר הצטייד

צבא הולנד ממשיך לבדוק את מערכת הירי החכמה של חברת Smart Shooter מקיבוץ יגור, ובאחרונה הודיע כי השלים בהצלחה תרגיל נוסף שבו בדק את היכולת של המערכת לאפשר לחייל חי"ר ליירט רחפנים בנשקו האישי. מערכת מותקנת על-גבי נשק קל, ומתבייתת באמצעות עיבוד תמונה מבוסס AI על המטרה כדי לסיית לחייל לבצע ירי מדויק.

לאחר שבחודש אוקטובר ביצע צבא הולנד תרגיל במערכת במתקן הצבאי בעיירה Harde, הפעם נראה כי צבא הולנד ביקש להעמיד את מערכת בקרה האש של סמרט-שוטר למבחן מאתגר במיוחד. התרגיל, שארך יומיים, התקיים בהרי האלפים בטריטוריה האוסטרית, בתנאי מזג אוויר קשים של שלג וערפל. במהלך הניסוי נדרשו החיילים ליירט רחפנים כשלרשותם שלושה כדורים בלבד, והצליחו להפיל את כל המטרות, כ-67 רחפנים בסך הכול.

ההתנסות במערכת של סמרט-שוטר היא חלק מהתוכנית משרד ההגנה ההולנדי לגיבוש אמצעים להתמודדות עם איומי רחפנים. צבא הולנד נתן פומבי לתרגיל ופרסם על הצלחתו בדף הפייסבוק, איתות חיובי באשר להתקדמות משלבי הבדיקה וההערכה לשלב הרכש.

הצבא ההודי הצטייד במערכת

קרדיט: Defensie Grondgebonden Luchtverdedigingscommando

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ"לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. היא פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי.

יירוט רחפנים באמצעות נשק קל הוא אחד מתרחישי המפתח המעניינים את הצבאות הבוחנים כיום את הפתרון של סמארט-שוטר. בחודש יולי 2020 הודיע משרד ההגנה האמריקאי (DoD) כי הכליל את המערכת בתוכנית ההגנה מפני רחפנים וכטב"מים קטנים (C-sUAS) שהוא מגבש, ובחודש דצמבר הודיע חיל הים ההודי על רכישת המערכת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , ראיית מכונה , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter , צבא הולנד