ניסטק התאימה קו הרכבות אוטומטי עבור המדפסת של ננו-דיימנשן

23 פברואר, 2021

הקו יוכל להרכיב באופן אוטומטי מעגלים מודפסים שיוצרו במדפסת של ננו-דיימנשן. "האתגר היה להתאים את התהליכים של קו הרכבה אוטומטי למאפיינים המיוחדים של מעגל שהודפס בתלת-מימד"

קבוצת ניסטק (Nistec Group) התאימה במפעל הייצור שלה בפתח-תקווה קו הרכבות אוטומטי ייעודי עבור מעגלים מודפסים (PCB) שיוצרו במדפסת התלת-מימד של חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension). ניסטק הדגימה את פעולתו של הקו החדש והרכיבה באופן אוטומטי מעגל אלקטרוני שהכיל 20 שכבות פנימיות וכלל חלקים אנאלוגיים ודיגיטליים וכן קבלים אלקטרוניים שנוצרו באופן מלא בהדפסת תלת-מימד. שתי החברות דיווחו כי הקו ביצע בהצלחה כ-17 מחזורי הרכבה תקינים באופן מלא.

הקו יאפשר לחברות אלקטרוניקה העושות שימוש במדפסת של ננו-דיימנשן להרכיב במפעל של ניסטק מעגלים אלקטרוניים שאינם ניתנים להרכבה באופן ידני. סמנכ"ל השיווק והמכירות בניסטק, ארבל ניסן, הסביר כי האתגר היה להתאים את תהליך ההרכבה האלקטרוני האוטומטי הסטנדרטי למאפיינים המיוחדים של המעגל המודפס בטכנולוגיית תלת-מימד. "המדפסת של ננו-דיימנשן עושה שימוש בחומרים מעט שונים, ועל כן צריך לוודא כי הטמפרטורות ותהליכי ההלחמה של קו אוטומטי לא יפגעו בתקינות המעגל. היינו צריכים למצוא את האיזון בין התהליכים הנדרשים לצורך הרכבה אוטומטית לבין התכונות של המעגל של ננו-דיימנשן."

ננו-דיימנשן פיתחה מדפסת תלת-מימד לייצור מעגלים מודפסים ורכיבים אלקטרוניים בסיסיים דוגמת אנטנות, נגדים, קבלים וסלילים. מדפסת DragonFly LDM מאפשרת ייצור אמיתי של סדרות קצרות ויכולה לעבוד ברציפות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע.

המעגל האלקטרוני שהודפס במדפסת של ננו-דיימנשן והורכב במפעל של ניסטק

את המעגל הרב-שכבתי עבור הפיילוט עם ניסטק השלימה המדפסת תוך 40 שעות בלבד עבור 4 יחידות של המעגל. לשם השוואה, בטכנולוגיית ייצור מעגלים מודפסים קונבנציונלית, המעגל המודפס מיוצר בקו ייצור עם מכונות רבות בעלויות של עשרות מיליוני דולרים התופסות שטחים גדולים, בתהליך ייצור ארוך הנמשך לפחות כשבוע וכולל שלבים רבים כדוגמת חיתוך חומרי גלם, הכנת גלופות, כבישה, קידוח, כיתוב, ציפוי, גימור ועוד. בטכנולוגיה של ננו דיימנשן, נדרשת מכונה אחת בלבד המחליפה את כל התהליך הנ"ל ותהליך ההדפסה של המעגל נמשך רק מספר שעות.

יתרון מרכזי לשיטה המתקדמת של ההדפסה בתלת מימד הוא ביכולת להדפיס רכיבים אלקטרונים כחלק מהכרטיס. למשל, הדפסת רכיבים כגון קבלים וסלילים בשכבות הפנימיות של המעגל האלקטרוני, מאפשרת לצמצם את שטח הכרטיס האלקטרוני ולהוסיף יכולות חדשות שטרם מומשו עד היום במוצרים אלקטרוניים. לדוגמא: היכולת לייצר שנאי הכולל סליל מודפס בתוך המעגל, מאפשר לייצר שנאי שטוח בעל עובי המעגל עצמו בלבד או לחילופין, לייצר מסנן מסוג LPF ללא צורך ברכיבים דיסקרטים כלל. כל הרכיבים הנדרשים מודפסים על ידי המכונה עצמה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ניסטק , ננו-דיימנשן