קוגנטה מתווה את הדרך לרגולציית המכונית האוטונומית

24 פברואר, 2021

ברודמן17, שפיתחה תוכנת AI למערכות נהיגה, תשתמש בסימולטור של קוגנטה, המייצר גם תסריטים המותאמים לרגולציות. קוגנטה משתפת פעולה עם משרד התחבורה בניסיון לגבש פיילוט להסדרת נהיגה אוטונומית בישראל

[בתמונה: סימולציה של נסיעה בשנחאי. מקור: Cognata]

חברת ברודמן17 (Brodmann17) תשתמש בסימולטור הנסיעה של חברת קוגנטה (Cognata) מרחובות, וזאת כדי לאמן ולאמת את תוכנת ה-AI שפיתחה עבור מערכות בטיחות לנהג (ADAS) ונהיגה אוטונומית. ברודמן17 מצטרפת לאינוויז ופורסייט הישראליות, וחברות בינלאומיות נוספות, שעושות שימוש בסימולטור של קוגנטה.

ברודמן17 פיתחה רשת נוירונים ייעודית ליישומי ADAS ונהיגה אוטונומית, אשר מסוגלת לבצע מטלות מורכבות באמצעות משאבי עיבוד והספק דלים יחסית. להערכת החברה, הפתרון שלה מהיר פי 20 מפתרונות זיהוי תמונה מבוססי לימוד עומק המצויים כיום בשוק. רכישת הרישיון לסימולטור של קוגנטה נועדה להאיץ את מסחור פתרונות החברה.

קוגנטה פיתחה פלטפורמה וירטואלית המשמשת לאימון ובדיקת מערכות ADAS ונהיגה אוטונומית, עוד לפני שהרכב יורד לכביש לצורך בדיקות שטח. המערכת מבוססת על מספר שכבות: סביבה סטטית, סביבה דינמית, חיישנים וענן. הסביבה הסטטית בנויה מהדמיה ריאליסטית של ערים שלמות, כולל רחובות, עצים, פגמים בכביש ועוד. השכבה הדינמית מדמה את ההתנהגות של נהגים אחרים בדרך ושכבת החיישנים מדמה את המידע המגיע מכל אחד מ-40 החיישנים השונים המצויים כיום בכלי-רכב אוטונומיים.

מנסיעות מבחן ממושכות לסימולציות מואצות

בתעשיית הרכב, המשקל בתהליך הפיתוח והבדיקה עובר כיום מנסיעות מבחן לשימוש בסימולטורים. בשיחה עם Techtime הסביר שי רוטמן, מנהל פיתוח עסקי ושותפיות בקוגנטה, כי לנסיעות מבחן יש מגבלות רבות.

"סימולטור מאפשר להשיג הרבה דברים שלא ניתן להשיג בנסיעות מבחן. הסימולטור שלנו מאפשר לבצע מאות אלפי בדיקות בזמן קצר, ולספק ללקוח מידע מקיף יותר מה נקודות התורפה והחוזקה של המערכת. סימולטור מייצר המון דאטה ומבחני איכות ברורים, שמשמשים את הלקוח לאורך הזמן."

רגולציה באמצעות סימולציה

מלבד אימון ובדיקת המערכת, הסימולטור של קוגנטה מאפשר לבצע מבחנים ייעודיים המותאמים לרגולציות השונות באירופה (EURONCAP) ובארצות הברית (NHTSA) עבור מערכות עזר בטיחותיות (ADAS).

"השוק מתבגר, ויש דרישה להרבה יותר בדיקות ואימותים. הרגולציה מאוד התפתחה, בעיקר בתחום ה-ADAS, וחברה לא יכולה לצאת לשוק בלי החותמת הזו. על כן יצרנו סט של תסריטים שתואמים למבחני הרגולציה השונים. הסימולטור שלנו מאפשר לבוא לרגולטור או ללקוח עם הוכחה שהמערכת שלך עומדת בדרישות."

בעוד שבתחום ה-ADAS הרגולציה היא כבר חלק בלתי נפרד מהשוק, בתחום הנהיגה האוטונומית הרגולציה עוד מגששת את צעדיה הראשונים, וקוגנטה מנסה למלא תפקיד בתהליך. החברה משתפת פעולה עם משרד התחבורה, בניסיון לגבש מתווה רגולטורי שיסדיר עבור יצרניות הרכב את הדרישות להעלות אל כבישי הארץ מכוניות אוטונומיות בעתיד הלא-רחוק.

במסגרת המתווה המתגבש, קוגנטה אמורה לייצר סימולציות שיותאמו לדרישות שיגדיר משרד התחבורה ולספק את הסימולטורים למכוני הבדיקה הממשלתיים. "המטרה היא להיות המדינה הראשונה בעולם שיש לה מסלול ברור איך מעלים רכב אוטונומי על הכביש."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: ברודמן17 , סימולטור , קוגנטה , שי רוטמן