יצרן רכב אמריקאי יטמיע את מערכת ניטור הנהג של סיפיה בדגמים חדשים בסין

9 מרץ, 2021

מדובר בחמישה דגמים שצפויים לעלות על הכביש החל מ-2022. בסין מחייבת הרגולציה התקנה של מערכות ניטור נהג, וזו הזכייה השנייה של סיפייה בשוק הצומח

זכייה נוספת לחברת סיפיה (Cipia), לשעבר אייסייט, בשוק הרכב הסיני. החברה מדווחת היום כי יצרן רכב אמריקאי יטמיע את מערכת ניטור הנהג (DMS) שלה בחמישה דגמי רכב חדשים שהוא מתכנן להשיק בסין. בסין מחייבת הרגולציה התקנה של מערכות ניטור נהג בדגמים חדשים.

פרויקט ההטמעה יתבצע באמצעות ספקית מכלולים סינית בשם Junjie. בסיפיה מעדכנים כי התחלת הייצור של הדגמים הראשונים צפויה בתחילת 2022. בחודש דצמבר דיווחה סיפיה כי יצרן רכב סיני כבר החל לייצר מכוניות שבהם מותקנת המערכת שלה.

סיפיה פיתחה מערכת חישה ושליטה המיועדת לפנים הרכב ומשמשת בראש ובראשונה למעקב אחר רמת העירנות של הנהג וזאת באמצעות ניתוח פרמטרים כמו הטיית הראש, היציבה הכללית ותנועות העפעפיים. המערכת מבוססת על ראיית מכונה ובינה מלאכותית, יודעת לזהות הסחת דעת של הנהג מהדרך באמצעות מעקב אחר האישונים, ומתריעה בכל פעם שרמת ערנותו יורדת. האלגוריתם גם מזהה הסחות דעת כמו שימוש בסמארטפון במהלך נהיגה, עישון, חגירת חגורת בטיחות, הסטת מבט ועוד.

שוק הרכב הסיני הוא שוק הרכב הגדול והצומח בעולם, וגם הראשון שחזר לצמוח לאחר הפגיעה הקשה של משבר הקורונה בתעשיית הרכב העולם. השוק הסיני גם נחשב למתקדם מבחינת אימוץ טכנולוגיות חדשות וקידום רגולציות בתחום הבטיחות. נושא הרגולציה הוא בעל חשיבות מפתח עבור שוק מערכות ניטור הנהג. כבר בשנה שעברה החלו מדינות מסוימות בסין לחייב התקנת מערכות ניטור נהג בכלי-רכב חדשים. ואמנם על פי Research&Markets, ב-2019 נמכרו בסין מעל 10,000 מערכות DMS, זינוק של 174% בהשוואה לשנה קודם לכן, וברבעון הראשון של 2020 הותקנו כ-5,000 מערכות, קצב המשקף גידול שנתי של יותר מ-300%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: DMS , אייסייט , סין , סיפיה