ארבה רובוטיקס בדרך לנסד"ק; צופה הכנסות של 300 מ' ד' ב-2025

21 מרץ, 2021

סיכמה על מיזוג עם חברת SPAC ומצפה לשווי שוק התחלתי של 772 מיליון דולר. פיתחה מכ"ם לרכב ברזולוציה של 2k ובמחיר של 100 דולר. "המכ"ם שלנו טוב פי 3-4 משל מובילאיי ואינטל. אנחנו נשלוט בשוק"

[בתמונה למעלה: ערכת הפיתוח עם מודול מכ"ם רכב המבוסס על שבבי ארבה]

עוד חברת אוטו-טק ישראלית עושה את המסלול המהיר לנסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת SPAC. חברת ארבה רובוטיקס, שפיתחה מכ"ם ברזולוציה גבוהה לתעשיית הרכב והרובוטיקה, סיכמה עם חברת Industrial Tech Acquisitions (סימולה בנסד"ק ITAC) על מיזוג שיסלול את דרכה של ארבה לוול-סטריט. ITAC מביאה עימה התחייבויות ממשקיעים מוסדיים להשקעה (PIPE) בארבה בהיקף של 100 מיליון דולר. עם השלמת העסקה, יוחלף הסימול ITAC ב-ARBE ושווי השוק של החברה הציבורית יעמוד על 772 מיליון דולר. ארבה צפויה להרוויח מעסקת המיזוג סכום של כ-177 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר ההודעה על העסקה, חשף מנכ"ל החברה, קובי מרנקו, את דריסת הרגל המרשימה של החברה בתעשיית הרכב העולמית. לדבריו, לארבה יש כבר כ-26 לקוחות, ובהן חברות Tier-1, יצרניות רכב מובילות וחברות המפתחות רובוטקסי ורכבי שליחויות אוטונומיים. ארבה השיגה כבר 5 זכיות תכנון מלאות עם ספקיות מערכות, 3 הזמנות רכש מחברות המפתחות רובוטקסי ורכבי משלוחים אוטונומיים.

לדבריו, היא מצויה בשלבי הערכה מתקדמים עם עוד כ-10 יצרניות רכב. עוד גילה מרנקו כי אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם, שמצויה בשיתוף פעולה עם ארבה עוד משלב אב-הטיפוס הראשון, כבר הגישה לחברה הזמנת רכש. על סמך המגעים הקיימים, מרנקו מעריך כי כבר בסוף 2021 יעמוד צבר ההכנסות של החברה על חצי מליארד דולר.

תחרות ראש-בראש מול מובילאיי ואינטל

מבחינת הכנסות, ב-2021 וב-2022 יסתכמו הכנסותיה של החברה ב-7 מיליון דולר וב-14 מיליון דולר, בעיקר מהזמנות בנפח נמוך מצד חברות רובוטקסי. ב-2023 מעריכה החברה כי המערכות יתחילו להשתלב בקווי הייצור של יצרניות הרכב הגדולות והכנסותיה יזנקו ל-70 מיליון דולר. ב-2025 ההכנסות כבר יעלו ל-300 מיליון דולר.

שוק המכ"ם האזרחי נאמד כיום ב-4 מיליארד דולר וצפוי לגדול ל-11 מיליארד דולר ב-2025 על רקע התפתחות תחום ה-ADAS והנהיגה האוטונומית. מרנקו: "שוק המכ"ם לרכב נשלט כיום על-ידי 3 חברות שבבים: TI, אינפיניאון ו-NXP. החברות הללו שולטות בפלח השוק הנמוך (low-end). הן מנסות לסחוט מהמערכות הללו ביצועים גבוהים יותר, אבל זה לא מספיק טוב.

"בדור הבא של מערכות מכ"ם לרכב, התחרות העיקרית היא מכיוון מובילאיי-ואינטל, שהכריזו על מכ"ם שייצא לשוק ב-2025. המכ"ם המתוכנן זהה לביצועים שאנחנו מציגים כבר היום. ב-2025 המכ"ם שלנו צפוי להיות טוב פי 3-4. אנחנו נשלוט בשוק המכ"ם לרכב".

תיאור הסיטואציה (צילומים בצדדים למעלה) ותמונת המכ"ם המתקבלת (במרכז)

מכ"ם ברזולוציית 2k ובמחיר של 100 דולר

המכ"ם של ארבה מורכב משלושה שבבים: משדר, מקלט ומעבד שבו מוטמעת האלגוריתמיקה שפיתחה החברה. המכ"ם מתבסס על שימוש בטכנולוגיית אות רציף (FMCW) שבה משודר אות אלקטרומגנטי רציף, ולא פולסים כמו במערכות מכ"ם סטנדרטיות. הגילוי מבוסס על אפקט דופלר ולא על מדידת זמנים.

למכ"ם של ארבה יש טווח גילוי של עד 300 מטר ברמת דיוק של עד 7.5 ס"מ. הוא מזהה תנועה ברזולוציה של עד 0.1m/sec וכולל מערך של 48 אנטנות שידור ו-48 אנטנות קליטה. המכ"ם מתחבר אל הרכב באמצעות איתרנט ו/או ערוץ CAN. המערכת מזהה מאות אובייקטים בכל פריים, ומרעננת את הפריימים 30 פעמים בשנייה.

שבבי המכ"ם של ארבה מפיקים תמונה רב-מימדית (4D) של סביבת הרכב: גם של האובייקטים הנייחים וגם של האובייקטים הניידים. המוצר שלה מיועד להתחרות ישירות בחיישני לייזר מסוג LiDAR. לטענת החברה, המכ"ם שלה מדוייק פי 100 מאשר מערכות מכ"ם מתחרות, בין השאר מכיוון שהוא כולל 2,304 ערוצים, בהשוואה לכמה עשרות ערוצים במערכות הקיימות היום בשוק. הדבר מאפשר לספק תמונת מצב ברזולוציה של 2K, המבטיחה עמידה בתקני NCAP הצפויים להיכנס בשנת 2022. החברה מעריכה כי עלות המכ"ם תעמוד על 100-150 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות , מכ"ם

פורסם בתגיות: SPAC , ארבה רובוטיקס , מכ"ם , נסד"ק