סמרט שוטר תפתח לצבא ארה"ב כוונת חכמה ליירוט רחפנים

25 מרץ, 2021

תחל לייצר אבי-טיפוס עוד השנה. נבחרה על ידי משרד ההגנה האמריקאי, במסגרת תוכנית לפיתוח יכולות אופטיות שוברות-שוויון לחייל האישי. המערכת תכלול יכולת זום מוגברת

חברת סמרט שוטר (Smart Shooter) הישראלית נבחרה על ידי משרד ההגנה האמריקאי לפתח מערכת בקרת ירי לנשק קל עבור צבא ארצות הברית. פרויקט הפיתוח מתבצע במסגרת התכנית של משרד ההגנה לפיתוח יכולת אופטית שוברת שוויון לנשק אישי (Individual Weapon Overmatch Optic – IWOO). התוכנית מובלת על ידי מחלקת IWTSD (Irregular Warfare Technical Support Directorate – לשעבר CTTSO) של משרד ההגנה, והיא ממוקדת בעיקר במתן מענה לאיום הרחפנים.

הפתרון הייעודי שמפתחת סמרט שוטר מתבססת על מערכת בקרת הירי SMASH 2000 של החברה, אך יכלול, בהתאם לצרכי התוכנית, יכולות אלקטרו-אופטיות עוצמתיות המאפשרות הגדלה של עד פי 8 עם יכולות זיהוי ועקיבה אוטומטיים אחר עצמים מרחפים בשמיים, ומערכת תצוגה מתקדמת המשפרת את המודעות המצבית של המשתמש.

בחודש דצמבר האחרון השלימה סמרט שוטר בהצלחה את שלב הביקורת (Critical Design Review) של המערכת, תכן מערכת ה-IWOO אושר על ידי IWTSD והחברה מתקדמת כעת לשלב של ייצור אבי-טיפוס של המערכת, כאשר הצפי הוא לספק את המערכת הראשונה לקראת סוף השנה לטובת התנסות מבצעית. תכנית IWOO נוסדה על ידי ה-IWTSD האמריקאי (CTTSO לשעבר) מתוך מטרה לספק לחייל יכולת פגיעה ונטרול מטרות נעות ונייחות ממרחק רב, ביום ובלילה.
צפו: חיילים אמריקאים מתאמנים במערכת ליירוט רחפנים 

הצבא ההודי הצטייד במערכת

חברת סמארט-שוטר הוקמה על-ידי שני יוצאי חטיבת הטילים של רפאל, המנכ"לית מיכל מור והטכנולוג הראשי אבשלום ארליך. היא פיתחה מערכת בקרת-אש בשם Smash המותקנת באמצעות מסילה על-גבי כל רובה סער. המערכת  מתבייתת על המטרה באמצעות חיישנים אלקטרו-אופטיים ועוקבת אחריה באמצעות עיבוד תמונה מבוסס בינה-מלאכותית. ההתבייתות האוטומטית מאפשרת לחייל לכוון ללא מאמץ, וכאשר הנשק מצוי בזווית הנכונה – ההדק משתחרר באופן אוטומטי.

יירוט רחפנים באמצעות נשק קל הוא אחד מתרחישי המפתח המעניינים את הצבאות הבוחנים כיום את הפתרון של סמארט-שוטר. בחודש דצמבר הודיע חיל הים ההודי על רכישת המערכת. גם צבא הולנד נמצא בשלבי הערכה והתנסות מתקדמים של המערכת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , בינה מלאכותית , חדשות , רחפנים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Smart Shooter