ננו-דיימנשן רכשה את דיפקיוב ב-70 מיליון דולר

21 אפריל, 2021

המטרה: בניית מפעל ייצור וירטואלי מבוזר שבו טכנולוגיית הבינה המלאכותית של דיפקיוב הישראלית תסייע לנהל מערך ייצור מנוהל מרחוק - כאשר מדפסות ה-PCB של ננו-דיימנשן משמשות כאבזרי-קצה מקושרים

לאחר שהצהירה בחודשים האחרונים על כוונתה לבצע מספר רכישות, היום הודיעה חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) מנס-ציונה כי סיכמה על רכישת חברת DeepCube הישראלית, העוסקת בתחום למידת המכונה ולמידת-עומק (ML/DL). ננו-דיימנשן תשלם תמורת הרכישה כ-70 מיליון דולר, 40 מיליון מתוכם במזומן והיתר במניות.

דיפקיוב נוסדה ב-2017 על ידי ד"ר אלי דויד וירון איתן, שמכהן מזה כשנה גם כדירקטור בננו-דיימנשן. החברה פיתחה אלגוריתמים פטנטיים לניתוח מידע, המאיצים את תהליכי האימון של רשתות נוירונים ואת יישומן בקצה (inference. לדברי החברה, האלגוריתמים שלה מביאים להאצה של פי 10 במהירות העיבוד וחיסכון של פי 10 במשאבי הזיכרון הנדרשים, מה שמאפשר ליישם מודלים של למידת-מכונה באביזרי-קצה על גבי חומרה פשוטה וזולה יותר. על פניו, לטכנולוגיה של החברה יש יישומים רבים גם בעולם מרכזי הנתונים וגם בעולם אביזרי הקצה, ולא ברור אם החברה תמשיך לעסוק בתחומים הללו או שתמקד את מאמציה לחלוטין בפיתוח פיתרון עבור האקוסיסטם של ננו-דיימנשן. עובדי המו"פ של דיפקיוב יעברו לעבוד תחת ננו-דיימנשן.

מפעל דיגיטלי מבוזר שיפתור את בעיות שרשרת האספקה

רכישתה של דיפקיוב חושפת אסטרטגיה מפליגה למדי. לדברי מנכ"ל החברה, יואב שטרן, המטרה היא להשתמש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית של דיפקיוב כדי להציע לתעשיית ייצור המעגלים המודפסים מודל חדש של "מפעל ייצור דיגיטלי מבוזר". מדובר למעשה בפלטפורמה וירטואלית, שבה כל מדפסת תלת-מימד היא למעשה אביזר-קצה בתוך רשת של אביזרי-קצה שמתקשרים ביניהם. לדברי שטרן, המטרה של מודל כזה היא לתת מענה לבעיות בשרשרת האספקה שנחשפו במשבר הקורונה. "הבעיות בשרשרת האספקה בתקופה האחרונה בתעשיית הסמיקונדקטור, באו לידי ביטוי גם בתעשיית הייצור וההרכבה של מעגלים מודפסים."

במסגרת הקונספט הזה, הטכנולוגיה של דיפקיוב תהווה המוח המנהל את רשת הנוירונים הזו, תוך שימוש בלמידת-עומק כדי לייעל את כל חלקי השרשרת ולהגדיל את התשואה של התעשייה, ואילו המדפסות של ננ-דיימנשן יהוו אביזרי-קצה של הרשת אשר יבצעו את הייצור בפועל. "חזון התעשייה החכמה של ננו-דיימנשן הוא שתוכל לנהל במתכונת דיגיטלית את מלאי הרכיבים האלקטרוניים המתקדמים שלך, ולהדפיס אותם מתי שאתה צריך, היכן שאתה צריך ובכמות שאתה צריך, באיכות גבוהה ובמחירים תחרותיים."

750 מיליון דולר לרכישות

הרכישה של דיפקיוב אמורה להיות רק החוליה הראשונה באסטרטגיית רכישות אגרסיבית שמוביל המנכ"ל שטרן. בחודשים האחרונים גייסה החברה בשוק ההון כ-1.5 מיליארד דולר בסך הכול, והיא מתכוונת להקדיש כ-750 מיליון דולר מתוך הסכום הזה כדי לבצע סדרה של רכישות.

ננו-דיימנשן מעוניינת לרכוש לפחות חברה אחת בשלושה סקטורים אסטרטגיים: חברה אירופית או אמריקאית גדולה מתחומי ייצור המעגלים המודפסים, עם הכנסות של כמה מאות מיליוני דולרים, שתאפשר לננו-דיימנשן להחדיר את הטכנולוגיה החדשנית שלה אל לב תעשיית ה-PCB, חברה המפתחת טכנולוגיה מתחרה או משלימה מתחום הדפסת האלקטרוניקה בתלת-מימד, וחברה בתחום ייצור המכונות, ככל הנראה מגרמניה, כדי להאיץ את קצב ייצור המדפסות של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , בינה מלאכותית , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: PCB , דיפקיוב , ננו-דיימנשן