סקייוורקס רוכשת את חטיבת התשתיות והרכב של Silicon Labs ב-2.75 מיליארד דולר

25 אפריל, 2021

החטיבה אחראית לכ-40% מהמכירות השנתיות של סיליקון לאבס. העיסקה נעשתה במסגרת אסטרטגיית התמקדות בתחום ה-IoT. כל 350 עובדי החטיבה יעברו לסקייוורקס

חברת סקייוורקס (Skyworks Solutions) מטקסס חתמה על הסכם לרכישת חטיבת התשתיות והרכב של סיליקון לאבס (Silicon Laboratories) מקליפורניה תמורת 2.75 מיליארד דולר במזומן. העיסקה כוללת את כל הנכסים של החטיבה, כולל 350 עובדיה אשר צפויים לעבור לסקייוורקס. היא מיועדת להכניס את סקייוורקס אל שווקים צומחים דוגמת רכב חשמלי והיברידי ורכיבי תיזמון ושידור. להערכת החברה, המיזוג יגדיל את שוק היעד של מוצריה בכ-5 מיליארד דולר,  להיקף של כ-20 מיליארד דולר בשנה.

העיסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להסתיים ברבעון השלישי של 2021. חברת סקייוורקס מייצרת רכיבים אנלוגיים לתחומי בקרת ההספק והתקשורת האלחוטית, דוגמת דיודות, מגברים, מתגים, רכיבי בקרת הספק, מודולים לתקשורת אלחוטית ועוד. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-30.8 מיליארד דולר. בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-3.35 מיליארד דולר. חברת סילקון לאבס מייצרת רכיבים אקטיביים ומודולים במספר תחומים: פתרונות תקשורת אלחוטית, מיקרו-בקרים, פתרונות תזמון, רכיבים אנלוגיים ועוד.

בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-887 מיליון דולר, מתוכם הסתכמו מכירות חטיבת התשתיות והרכב בכ-373 מיליון דולר. העיסקה נעשתה במסגרת אסטרטגיה שמטרתה למקד את החברה בתחום ה-IoT. לצורך זה היא רכשה באפריל 2020 את Redpine Signals (תמורת 317 מיליון דולר), יצרנית טכנולוגיות Wi-Fi ו-Bluetooth. למרות הפרידה מחטיבה האחראית לכ-40% ממכירותיה, מחיר המנייה של החברה לא הושפע מההודעה, וכעת היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: IOT , סיליקון לאבס