REE ו-Hino של טויוטה יפתחו מסחרית עם קבינה נשלפת

28 אפריל, 2021

על פי הקונספט החדש, בתום הנסיעה ניתן יהיה לשלוף את התא האחורי והרכב יוכל להמשיך בדרכו. הינו היא יצרנית המשאיות השנייה בגודלה בעולם

חברת REE ממשיכה להרחיב את האקוסיסטם שלה בתעשיית הרכב. לאחר שהודיעה מוקדם יותר החודש על שיתופי פעולה עם יצרנית המערכות הקנדית Magna ועם חברת Navya הצרפתית, המפתחת תוכנות לנהיגה אוטונומית, אתמול הכריזה REE על שותפות מסחרית עם יצרנית המשאיות והאוטובוסים Hino Motors, המשתייכת לקבוצת טויוטה.

במסגרת שיתוף הפעולה החדש, שתי החברות יפתחו פלטפורמה לרכב מסחרי חשמלי, שתוכל לשמש כרכב היסעים או רכב שליחויות והובלה. הינו היא יצרנית המשאיות השנייה בגודלה בעולם, ומכרה ב-2018 כ-180 אלף משאיות.

שתי החברות מתכוונות לפתח קונספט חדשני של רכב מסחרי, שיורכב ממרכב (שאסי) הרכב השטוח של REE, שבו המנועים, הבלמים ותת-המערכות מוטמעות בתוך הגלגלים, ועל-גביו קבינה נשלפת שתוכל לשמש להסעת נוסעים, הובלת סחורות ושירותים נוספים, ותהיה מצוידת ביישומים מבוססי-דאטה. המבנה הזה יאפשר, למשל, אם מדובר במשאית המובילה סחורות, לשלוף בתחנת היעד את תא המטען האחורי מעל גבי המרכב, והמשאית תוכל להמשיך לתחנה הבאה מבלי להמתין לסיום הפריקה. בשתי החברות ציינו כי הקונספט החדש יאפשר לפתח שירותים ויישומים מסוגים שונים. שתי החברות צופות כי הפיתוח יושלם במהלך 2022.

אילוסטרציה של הקונספט החדש של REE ו-Hino

הכול כלול – בגלגל

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב.

הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המאפשרים לרכב שטח סטנדרטי להשיג ביצועים של תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר. לאחרונה חשפה REE שלוש פלטפורמות מרכב חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Hino , REE , טויוטה