REE חשפה שלוש פלטפורמות חדשות לכלי-רכב חשמליים

15 אוקטובר, 2020

מתבססות על טכנולוגיית המרכב השטוח המיועד לשמש בסיס למכונית נוסעים, רכב שליחויות ומשאית קלה. "כמו דף ציור חלק שיצרניות רכב יכולות לבנות עליו דגמים לפי צרכיהן" (ראו בסרטון ההדגמה)

חברת REE חשפה שלוש פלטפורמות מרכב (chassis) חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי. למעשה, שלוש הפלטפורמות החדשות מכוונות למגמות המתפתחות בעולם התחבורה החכמה: מוניות אוטונומיות, תחבורה-כשירות (MaaS), וריבוי רכבי משלוחים עירוניים על רקע הגידול ברכישות מקוונות. שלושת הפלטפורמות מאפשרות ליצרניות רכב לתכנן דגמים בעיצובים שונים ולצרכים שונים תוך חיסכון במקום ובצריכת כוח.

REE פיתחה קונספט של מרכב שבו תת-המערכות – מתלים, מנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות הבקרה וכל המערכות האלקטרוניות – משולבים בתוך הגלגלים עצמם. הסוללה תופסת את מרכז הרכב לכל ארכו ורחבו. הדבר איפשר לפתח פלטפורמה שטוחה ומודולרית המוזילה עלויות ומעניקה חופש רב בתכנון הרכב. ניתן להתאים אותה לכלי-רכב מסוגים שונים, שכולם מאופיינים במרכז כובד נמוך המעניק לרכב יציבות מוגברת.

הפלטפורמה הראשונה, P1, מיועדת להוות בסיס לרכב משלוחים עירוני במשקל כולל של 1.3 טון. לפי החברה, הפלטפורמה השטוחה שלה חוסכת כ-67% מנפח המרכב, מה שמפנה יותר מקום למטען עצמו. הרכב מסוגל לשאת מטען של 350 ק"ג, ולנוע במהירות מקסימלית של עד 120 קמ"ש למרחק של 220 ק"מ בהטענה אחת של הסוללה. פלטפורמת P2, מיועדת לשמש כמכונית נוסעים עירונית ל-4 נוסעים, במשקל כולל של עד 2.5 טון. יש בה חיסכון של פי 3 במקום עבור הנוסעים, וניתן גם להסב אותה לרכב שליחויות. היא מגיעה למהירות של עד 120 קמ"ש ולמרחק של עד 420 ק"מ בטעינה יחידה.

דף ציור חלק ליצרניות רכב

הפלטפורמה השלישית, P4, מיועדת לכלי-רכב במשקל כולל של עד 4.5 טון ויכולה לשמש כרכב תובלה בינוני, רכב היסעים או מכונית נוחות (ECV). החיסכון במקום מאפשר להתקין סוללה גדולה שתספיק ליום שלם של נסיעות. הרכב מסוגל לנסוע במהירות של עד 140 קמ"ש ולמרחק של 350 ק"מ לסוללה. היא תוכננה עבור עולם הנהיגה האוטונומית ומאפשרת שילוב קל של מערכות ADAS. היא גם כוללת יתירות (redundancy) במערכות לצורך קבלת רמת אמינות ובטיחות גבוהה.

מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, דניאל בראל, אמר כי ישנו ביקוש גדל למכוניות חשמליות על רקע הגידול בצורך בשליחויות, תקנות הרגולטוריות להפחתת פליטת פחמן דו-חמצני, והתפתחות עולם התחבורה-כשירות. "הפלטפורמה המודולרית שלנו יכולה לחולל מהפיכה בעולם התחבורה החשמלית. היא דומה לדף ציור חלק שעליו הלקוחות יכולים לבנות מכוניות לפי הצרכים שלהם".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: REE , רכב חשמלי