גילת: זכייה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

3 מאי, 2021

תספק תשתית תקשורת לוויינים לתאגיד ממשלתי בדרום מזרח אסיה, אשר מקים רשת תקשורת שתוכל לקשר את המחוזות הנידחים ביותר. ב-2020 צנחו מכירותיה בכ-37% עקב פגיעת הקורונה בתעופה האזרחית

בתמונה למעלה: מסוף תקשורת VSAT של גילת מספק תשתית תמסורת לוויינית עבור רשת סלולרית בבריטניה

חברת גילת רשתות לוויין (Gilat) חתמה על הסכם אסטרטגי שהיקפו נאמד להערכתה בעשרות מיליוני דולרים עם תאגיד ממשלתי גדול בדרום מזרח אסיה. החברה מסרה מעט מאוד פרטים, אולם דיווחה שבמסגרת ההסכם היא תספק ציוד תקשורת לוויינית, תספק שירותי ניהול רב-שנתיים ותהיה אחראית על הקמת ותפעול הרשת אשר תספק כיסוי תקשורתי ברחבי המדינה, ותתבסס על פלטפורמת SkyEdge II-c של גילת ועל מסופי התקשורת הלוויינית (VSAT) שלה, שנועדה להבטיח קישוריות מלאה גם באזורים המרוחקים ביותר במדינה.

הרשת שתוקם תספק מענה ליישומים דוגמת מתן תשתיות לתקשורת סלולרית, פתרונות תקשורת ארגוניים, שירותי תקשורת במקרי חירום, ויישומי קישוריות בתנועה במצב נייד ונייח. החברה דיווחה היום (ב') שההסכם מגדיל מאוד את הסיכויים לבצע פרוייקטים נוספים עם גופים ממשלתיים באזור. "הסכם השותפות האסטרטגי הזה הוא תוצאה של שנים רבות בהן גילת סיפקה את שירותיה בהצלחה", מר סגן נשיא אזור דרום מזרח אסיה בחברה, אבהי קומר. "אנחנו מחוייבים באופן מלא להצלחת הפרוייקט ולאספקת חוויית המשתמש האיכותית הנדרשת על-ידי התאגיד הממשלתי".

חברת גילת נמצאת בשליטת קרן פימי ונסחרת בתל אביב ובנסד"ק לפי שווי חברה של כ-574 מיליון דולר. לאחרונה היא דיווחה על מספר הצלחות, בהן הסכם בהיקף של 20 מיליון דולר לאספקת מקמ"שים אלחוטיים בהספק גבוה מתוצרת החברה הבת Wavestream, עבור תקשורת עם מערך של לוויינים נמוכי מסלול (LEO). בשנת 2020 הסתכמו מכירותיה ב-165.9 מיליון דולר בהשוואה למכירות בהיקף של 263.5 בשנת 2019, בעיקר עקב הפגיעה של מגיפת הקורונה בשוק התעופה האזרחי, שהוא לקוח מרכזי של החברה.

ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכמו ב-44.7 מיליון דולר בהשוואה ל-47.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: VSAT , גילת , לוויינים