ניוסייט ו-ZKW מפתחות פנס רכב מבוסס מצלמה

27 מאי, 2021

המצלמה של ניוסייט מסייעת לפנסים להגדיר פרופיל תאורה מסתגלת. "יכולת התקנה קלה של טכנולוגיית תאורה מתקדמת. ניוסייט ו-ZKW משלימות את הפיתוח לקראת שיווק משותף של הפנסים החכמים"

תמונה למעלה: פנס רכב חכם הכולל מצלמה (עיגול אדום) המבוססת על חיישן ניוסייט במכונית Audi A1

שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין חברת ניוסייט (Newsight Imaging) מנס-ציונה לבין עם ZKW Group האוסטרית, השלים את שלב ההיתכנות הטכנולוגית ועובד לשלב בדיקות האבטיפוס של תאורת-רכב חכמה העושה שימוש בחיישן התמונה של ניוסייט. בשלב הבא מתכננות שתי החברות להוציא לשוק פנסי רכב מסוג חדש, אשר כוללים יכולת התאמה חכמה לתנאי הדרך ועל-ידי כך לספק תאורה מותאמת לכל מצב, בלא לסנוור נהגים אחרים.

הרעיון של תאורת רכב מסתגלת אינו חדש. מספר חברות מבצעות ניסויים של תאורת לדים אשר מקבלת מידע ממצלמת הרכב, ומשנה את פרופיל התאורה. כך למשל, ניתן לכוון את הפנסים באופן שהתאורה חזקה תאיר רק חלק מזווית התאורה הכללית, ועל-ידי כך להמשיך להשתמש בתאורה לטווח רחוק בלא לסנוור את המשתמשים האחרים בכביש (התופסים זווית הארה מוגבלת). אלא שהפתרונות הקיימים דורשים שימוש במצלמה המותקנת ברכב, ובערוצי תקשורת ועיבוד המקשרים בין הרכב לבין הפנסים.

בשנת 2019 פנתה חברת ZKW לכמה עשרות חברות סטארט-אפ מהעולם, וביקשה מהן להשתתף בתחרות Drive Light Sight שהיא קיימה, שנועדה לחפש רעיונות חדשניים בתחומי התחבורה. צוות של ניוסייט הצטרף לתחרות, ולאחר עבודה משותפת שנמשכה שלושה ימים, הגדיר רעיון שקיבל את הפרס הראשון בתחרות (10,000 אירו) ושתורגם מיידית לפרוייקט פיתוח משותף בשם senseZ. הרעיון מבוסס על שילוב חיישן אופטי מבוסס CMOS מתוצרת ניוסייט והבקר שלו, בתוך פנסי הכביש של הרכב. החיישן מזהה את הסיטואציה ומתאים מיידית את את פרופיל התאורה של הפנס.

בקרוב הפרוייקט ייכנס לשלב הייצור ההמוני

מנכ"ל ZKW Group, אוליבר שוברט, הסביר בהודעה מיוחדת של החברה שפורסמה אתמול (ד') שהפרוייקט יגיע בקרוב לשלב ההבשלה וישמש לייצור המוני של פנסים מתוצרת ZKW. "הרעיון פותר את הצורך בהתקנת מצלמה ייעודית במכונית, ולכן ניתן להתקין פנסים חכמים גם במכוניות שאין בהן מצלמות או במכוניות שאין בהן מערכות ניהוג חכמות. הטכנולוגיה הזאת גם תשפר את הביצועים הקיימים של פנסים מסתגלים ותספק להן רזולוציה גבוהה יותר".

קבוצת ZKW היא ספקית פתרונות תאורה של יצרניות רכב גדולות, דוגמת פולקסווגן, אאודי, ב.מ.וו, מרצדס, אופל, רולס רויס, וולוו פורד ועוד. היא מעסיקה כ-9,100 עובדים ובשנת 2020 הסתכמו מכירותיה בכ-1.25 מיליארד אירו. החברה מסרה שהפתרון החדש מאפשר הטמעה קלה של הטכנולוגיה ברכב, מכיוון שאין צורך להתחבר אל מערכות הרכב (אלקטרוניקה, מחשבים ומצלמות) כדי לקבל מידע והפעיל את הפנסים החדשים.

לאחרונה החלו שתי החברות בניסויי שטח של הפנסים החדשים כשהם מותקנים על מכונית Audi A1. ראש תחום החדשנות בחברה, האנס שיר: "מכיוון שהמערכת פועלת באופן עצמאי, היא מספקת יכולת התקנה קלה של טכנולוגיית תאורה מתקדמת. כעת התחלנו בשלב הבא של הפרוייקט: ניוסייט ו-ZKW משלימות את הפיתוח לקראת ייצור שיווק משותף של הפנסים החכמים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: Newsight Imaging , ניוסייט