מיקרוסופט הטמיעה את שירותי האבטחה של ארגוס בפלטפורמת הענן לרכב

1 יוני, 2021

Microsoft Azure IOT היא פלטפורמת הענן הייעודית של מיקרוסופט ליצרניות רכב ומנהלי ציים. ארגוס תספק שירותי אבטחת סייבר הכוללים ניטור, אנליטיקה,  ועדכוני תוכנה מרחוק. ארגוס מגנה על 65 מיליון כלי-רכב מקושרים

חברת מיקרוסופט (Microsoft) הוסיפה את שירותי אבטחת הסייבר והאנליטיקה של חברת ארגוס (Argus Cyber Security) לפלטפורמת הענן הייעודית שלה עבור כלי-רכב מקושרים, Microsoft Azure IOT, שבה משתמשות בין היתר פולקסוואגן, רנו-ניסאן-מיצובישי, טויוטה ועוד .

Microsoft Azure IOT היא פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, והיא כוללת יישומים הקשורים לניווט, חוויית הנהג והנוסעים, טלמטריה, מערכות הבידור והמידע (infotainment), וגם אבטחת סייבר. הפלטפורמה כוללת גם שירותים שמספקים שותפים חיצוניים, ובהם ארגוס. למעשה, שירותי אבטחת הסייבר של ארגוס הם היחידים בענן של מיקרוסופט, הכוללים ניטור ואבטחה של הרשתות הפנימיות של הרכב.

מרכיב משמעותי נוסף בשיתוף הפעולה הזה הוא השימוש ביכולות העדכון מרחוק (OTA). יצרניות רכב ומנהלי ציים יוכלו להשתמש במערכת ה-OTA המאובטחת של ארגוס כדי לבצע מרחוק עדכוני תוכנה עבור יישומיהן, כמו למשל משחקים, בידור, תחזוקה מונעת, תחבורה חכמה, מפות ועוד.

הגנה על 65 מיליון כלי-רכב

חברת ארגוס סייבר סקיוריטי הוקמה בשנת 2013 על-ידי שלושה יוצאי יחידה 8200, ופיתחה אסטרטגיית אבטחה רב-שכבתית המבוססת על סדרת כלים המנטרים את כל משאבי המחשוב והתקשורת ברכב. בחודש נובמבר 2017 היא נמכרה לחברת קונטיננטל הגרמנית בעסקה שהיקפה נאמד בכ-450 מיליון דולר .

לפי ארגוס, פתרונות הסייבר שלה מוטמעים בקווי ייצור המשרתים כ-65 מיליון כלי-רכב מקושרים. בשנה שעברה חתמה ארגוס על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מכון התקנים ובדיקות הרכב הגרמני DEKRA, שבמסגרתו תהיה ארגוס אחראית על קביעת תו התקן של DEKRA בתחום אבטחת הסייבר לכלי רכב. לארגוס גם שיתוף פעולה עם יצרניות השבבים NXP, קואלקום ואינפיניאון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: ארגוס , מיקרוסופט