Digi-Key פתחה אתר ייעודי לחברות סטארט-אפ בתחום האלקטרוניקה

6 יוני, 2021

האתר כולל מקורות מידע עסקיים וטכנולוגיים, תכנוני ייחוס, פורום שבו ניתן לקבל ייעוץ ממומחים, כלי פיתוח ואפילו שירות ייצור מעגלים מודפסים

בתמונה למעלה: "ליידי אדה" (לימור פריד) במעבדת הפיתוח של חברת Adafruit Industries

מפיצת הרכיבים הגלובלית Digi-Key הקימה אתר תמיכה ייעודי לחברות סטארט-אפ ולמייקרים בשיתוף פעולה עם השותפים העסקיים שלה, אשר מיועד לסייע להם להגיע מהר יותר אל השוק ולהביא את המוצר משלב הרעיון לשלבי הייצור. האתר כולל מקורות מידע עסקיים וטכנולוגיים, החל מאבני דרך בבניית המודל העסקי וההתנהלות העסקית, ועד מקורות מידע טכניים, תכנוני ייחוס, פורום שבו ניתן לקבל ייעוץ ממומחים, כלי פיתוח ואפילו שירות ייצור מעגלים מודפסים, DKRed, המאפשר ללקוחות לתכנן מעגלים על-גבי תוכנת PCB Builder, ולהזמין אותם הביתה בכמות של לפחות 4 יחידות.

האתר מבוסס על גישת Startup Roadmap המגדירה עשרה צעדים שחברה מתחילה בתחום האלקטרוניקה צריכה להשלים על-מנת להגיע אל השוק. הוא מספק ליזמים "לוח מחוונים" (Roadmap Dashboard) המספק להם צכנים, מקורות מידע ויכולת למעקב אחר עמידתם באבני הדרך. האתר נבנה בשיתוף פעולה עם "ליידי אדה", הנחשבת לאגדה בקהילת יזמי האלקטרוניקה.

ההשראה הנשית של יזמי האלקטרוניקה

ליידי אדה היא הישראלית לשעבר לימור פריד אשר הקימה בשנת 2005 את חברת Adafruit Industries הפועלת מניו-יורק ונחשבת לאחת מהחברות החשובות ביותר בתחום הפיתוח והאספקה של כלים ומוצרים לאלקטרוניקה יצירתית (ארדואינו, רספברי, רובוטיקה ופלטפורמות נוספות המשמשות מייקרים וחברות מתחילות). לימור פריד משמשת כמנכ"לית וכמהנדסת הראשית של החברה, שכיום היא מעסיקה כ-100 עובדים ועוסקת בפיתוח ובייצור (במפעל הנמצא בבעלותה) של הכרטיסים והמודולים שהיא מוכרת בכל העולם.

הכלים העסקיים והמתודות פותחו בשיתוף פעולה עם האתר והמגזין הבריטי Startups Magazine ומרוכזים בקטגוריה Startups Survival Guide, אשר מתארת את עשרת הצעדים שבאמצעותם בונים חברה יזמית בתחום האלקטרוניקה. החל משלבי הרעיון, הבדיקות, סקר השוק, גיוס הון ועד לפיתוח אבטיפוס וגישה אל השוק. המערך הזה כולל אפליקציות המאפשרות לחברות לעקוב אחר התפתחותן ולזהות כשלים בשלבים המוקדמים. חברת Digi-Key הוסיפה לאתר כלי פיתוח חינמיים מקוונים, כמו Scheme-it וכאמור PCB Builder, אשר מקושרים אל השירות החדש DKRed שהיא החלה לספק בחודש מרץ האחרון.

הזמנת המינימום שניתן לבצע באמצעות שירות DKRed: ארבעה מעגלים בגודל של 1.5 על 1.5 אינטש
הזמנת המינימום שניתן לבצע באמצעות שירות DKRed: ארבעה מעגלים בגודל של 1.5 על 1.5 אינטש

השירות הזה מאפשר ליזמים לתכנן מעגל מודפס ולהזמין את ייצורו ישירות מ-Digi-Key בכמויות שונות – החל מכמויות קטנות של ארבעה מעגלים בלבד וכלה בכמויות גדולות, בהתאם לצורך. בשיתוף פעולה עם ספקי הרכיבים שלה, חברת Digi-Key גם הוסיפה לאתר מאות תכנוני ייחוס מפורטים וזמינים לשימוש ללא תשלום, המאפשרים ליזמים לקצר את זמני הפיתוח ולעבור במהירות למוצר עצמו. המהלך הזה מזכיר את האסטרטגיה של חברת מאוזר (Mouser) אשר זיהתה כבר לפני יותר מעשור את ההשפעה הגדולה של מייקרים ושל יזמים מתחילים על תעשיית האלקטרוניקה.

לאתר הסטארט-אפים החדש: STARTUP

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , שיווק והפצה