OutSense מרחיבה את סבב A ל-2.7 מ' ד'

9 יוני, 2021

קרן Longevity הצטרפה לסבב. נערכת לייצור סדרתי של הפתרון האופטי שפיתחה המזהה מחלות מהפרשות באסלה ושיווקו ברחבי העולם

חברת הסטארט-אפ OutSense מאור יהודה, המתמחה בבריאות דיגיטלית, הרחיבה את סבב גיוס ההון הראשון שלה ל-2.7 מיליון דולר, וצירפה כמשקיעה את Longevity Venture Partners, קרן הון סיכון אמריקנית שמתמחה בהשקעה בשלבים מוקדמים בסטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות למבוגרים, טכנולוגיות בריאות וטכנולוגיות לרווחה אישית (Wellness). ההשקעה של Longevity מצטרפת לסבב גיוס A בסכום של 2.2 מיליון דולר מקרן הון הסיכון פרגרין, עליו הכריזה החברה בנובמבר 2020. הסכומים שגויסו משמשים לפיתוח מוצר וכן להכנות לייצור המוני, לקראת סבב גיוס הון נוסף שיתמוך בפעילות המסחרית של החברה.

החברה האם של קרן Longevity, CommuniCare, רשת דיור מוגן ומרפאות שיקום רפואי מהגדולות בארה"ב המפעילה יותר מ-90 אתרים, תבצע פיילוט בטכנולוגיית ה-IoT של OutSense לזיהוי בעיות קליניות באמצעות ניתוח הפרשות באסלה באחד מבתי הרשת. בנוסף לפיילוט בארה"ב, OutSense מבצעת ניסויים קליניים בישראל וכן פיילוט ביפן. OutSense נוסדה בשנת 2016 על ידי ישי אתר, ופעלה במשך שלוש שנים בחממת אינסנטיב של קרן הון הסיכון פרגרין. החברה, המנוהלת על ידי יפעת שלום, נערכת לייצור סדרתי של הפתרון האופטי שפיתחה המזהה מחלות מהפרשות באסלה ושיווקו ברחבי העולם.

OutSense פיתחה רכיב חומרה אופטי המותקן באסלה. הפתרון כולל חיישנים אופטיים מולטי ספקטרליים, תאורה ובקר אוטונומי הכולל תקשורת Wi-Fi. המכשיר סורק את ההפרשות, מזהה את החתימה האופטית של חומרים בצואה ובשתן, שולח את הנתונים לעיבוד מבוסס AI בענן ומספק אינדיקציות למחלות ברמת דיוק מוכחת גבוהה מאד. בין היתר, המכשיר מאפשר כיום זיהוי דם סמוי בצואה, שהינו סמן לסרטן במעי הגס – יישום שאושר כפטנט בארה"ב, ביפן, באירופה ובסין. בנוסף, פיתחה החברה יישומים מיוחדים למוסדות טיפול לגיל השלישי המאפשרים ניטור רציף ואבחון מרחוק של דלקות בדרכי השתן, התייבשויות, שלשולים עצירויות וכן ניטור ואבחון של שיגרת השימוש בשירותים.

הפתרון של OutSense מהווה תחליף לאיסוף הידני של ההפרשות ומסירתן למעבדות. רבים נרתעים או מתעצלים מלבצע את הבדיקות הללו ומחלות שונות מתגלות לעתים באיחור רב. לעתים, הפרש הזמן בין בדיקה לבדיקה הוא ארוך וגם בכך יש סיכון לאיחור בזיהוי מחלות, אשפוזים יקרים והחרפה במחלה. הטכנולוגיה של OutSense מנטרת באופן קבוע את הפרשות המטופל ומספקת התראות באופן אוטומטי לצגי השליטה של צוותים רפואיים בבתי אבות ומוסדות רפואיים ולאפליקציה סלולרית של המטופלים, המשתמשים בפתרון של החברה בבתים פרטיים. הבדיקות מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין והנתונים מאפשרים מעקב רציף אחר המצב הבריאותי של המטופל ומתן טיפול מותאם אישית ברמת דיוק גבוהה בלי הפרעה לשגרת היום.

בימים אלה מבצעת OutSense מחקר קליני על 50 מטופלים בשיתוף עם מחלקת הגסטרואנטרולוגיה בבית החולים איכילוב בתל אביב. במסגרת המחקר, המכשיר של OutSense מותקן על האסלות בבתי המטופלים ומנטר את הפרשותיהם. במקביל, המטופלים יבצעו בדיקת דם סמוי בצואה באמצעים המעבדתיים הקיימים כיום ולאחריה בדיקת קולונוסקופיה. מטרת המחקר היא לתקף את היעילות הקלינית של המכשיר של OutSense בסביבות של בתי מטופלים בעולם האמיתי.

יפעת שלום, מנכ"לית OutSense, מסרה: "להשקעה של Longevity ולפיילוט בארה"ב משמעות רבה לאור מעמדה המרכזי של CommuniCare בשוק הטיפול הרפואי ארוך הטווח בארה"ב. השותפות החדשה מהווה איתות לשוק כולו כי ניתן לשנות את כללי המשחק, לזהות מוקדם יותר מחלות, לחסוך הוצאות רפואיות בהיקף אדיר, והעיקר – להציל חיים. הפיילוטים בארה"ב וביפן והניסויים בישראל הם אבני דרך לקראת הכניסה של OutSense לייצור סדרתי והיציאה המסחרית לשוק שמתוכננת לרבעון הראשון של 2022".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , גיוסי הון , חדשות , מכשור רפואי , ענן