מנהל חטיבת האנלוג ו-MEMS של ST ימונה למנכ"ל פרארי

9 יוני, 2021

בנדטו וינייה משמש כמנהל חטיבת הרכיבים האנלוגיים, MEMS וחיישנים בחברת STMicroelectronics. תפקידו יהיה להבטיח שפרארי תמשיך להיות חדשנית בעידן של כלי-רכב חשמליים ועתירי טכנולוגיה

במהלך שנועד להכין אותה אל עידן חדש של כלי-רכב חשמליים ועתירי אלקטרוניקה, מינתה יצרנית הרכב האיטלקית פרארי (Ferrari) את בנדטו וינייה למנכ"ל החברה. בנדטו מגיע מחברת STMicroelectronics שבה הוא משמש כמנהל החטיבה העסקית והטכנולוגית של רכיבים אנלוגיים, MEMS וחיישנים, שהיא החטיבה הגדולה ביותר של יצרנית השבבים האירופית. וינייה ייכנס לתפקיד ב-1 בספטמבר 2021. יו"ר פרארי, ג'ון אלקן, אמר שהידע הטכנולוגי והעסקי של וינייה בטכנולוגיות אשר דוחפות את רוב השינויים בתעשיית הרכב, "יחזקו את פרארי בתקופת השינויים הקרובה".

בתור מנכ"ל פרארי, התפקיד העיקרי שלו יהיה להבטיח שפרארי תמשיך להיות מובילה טכנולוגית. בהודעתה הרשמית מסרה פרארי שתעשיית השבבים משנה את פני תעשיית הרכב. "היידע הייחודי שלו בתחום השבבים יסייע לפרארי להיות חלוצה גם בדור הבא של טכנולוגיות הרכב". בנדטו וינייה, 52, הצטרף לחברת STMicroelectronics בשנת 1995 והקים בה את חטיבת ה-MEMS.

יצרנית האנלוג השלישית בגודלה בעולם

נשיא ומנכ"ל STMicroelectronics, ז'אן-מרק שרי, אמר שווינייה "ביסס את מעמדה של החברה כמובילה עולמית בתחום חיישני ה-MEMS, הוביל את פעילותה בתחום האנלוג ולאחרונה בתחום פתרונות החישה האופטיים". חברת STMicroelectronics נחשבת ליצרנית השבבים ה-14 בגודלה בעולם במונחי מכירות. ברבעון הראשון של שנת 2021 צמחו מכירותיה בכ-35% בהשוואה לרבעון הראשון 2020, והסתכמו בכ-3 מיליארד דולר. בתחום הרכיבים האנלוגיים שהובל על-ידי וינייה, היא מדורגת שלישית בגודלה בעולם עם מכירות בהיקף של כ-3.25 מיליארד דולר בשנת 2020.

גם חברת STMicroelectronics נערכת לעידן של שינויים בתעשייה, ודיווחה בחודש שעבר על רכישת חברת Cartesiam הצרפתית, אשר מספקת כלי פיתוח לשילוב יישומי בינה מלאכותית בתוך מיקרו-בקרים מבוססי ARM. בכך היא מצטרפת למגמת ה-TinyML, שנועדה לאפשר את ההטמעה של אלגוריתמים תובעניים גם באבזרי קצה חסכוניים מאוד בהספק, ודלים מאוד במשאבי עיבוד ובנפח זיכרון. ז'אן-מרק שרי: "נעבוד ביחד בשבועות הקרובים כדי להבטיח העברת סמכויות חלקה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: STMicroelectronics