אוטומקס תשווק בישראל את רובוט הטעינה החשמלית של מדיגוס

20 יוני, 2021

חברת-בת של מדיגוס, צ'רג'ינג רובוטיקס, מפתחת משטח נייד המתחבר אוטומטית למערכת הטעינה במכונית ומבצע טעינה אלחוטית באמצעות השראה אלקטרומגנטית. ההסכם הוא ל-5 שנים וכולל גם את יוון

יבואנית הרכב אוטומקס מוטורס (Automax Motors) חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם חברת Charging Robotics, חברת-בת בבעלות מלאה של חברת מדיגוס, אשר מפתחת משטח רובוטי לטעינה אלחוטית של כלי-רכב חשמליים. במסגרת ההסכם, עם השלמת הפיתוח אוטומקס תשמש כמפיצה הבלעדית של משטח הטעינה של צ'ארג'ינג רובוטיקס בישראל וביוון למשך חמש שנים, עם אופציה להארכת החוזה לחמש שנים נוספות. ההסכם מקנה לאוטומקס גם זכות לרכוש עד כ-5% ממניותיה של צ'רג'ינג רובוטיקס בחמש השנים הבאות לפי הערכת שווי חברה של כ-30 מיליון דולר.

צ'ארגינג רובוטיקס הוקמה בתחילת 2021 על ידי חברת מדיגוס על בסיס פטנט בתחום הטעינה האלחוטית שרכשה תמורת 75 אלף דולר. המערכת שמפתחת צ'ארגינג רובוטיקס היא למעשה משטח אוטונומי המתחבר באופן אוטומטי למערכת טעינת הסוללה במכונית החשמלית ומבצע את הטעינה באמצעות השראה אלקטרומגנטית, ללא צורך בכבלים. מדובר במערכת ניידת, שתאפשר לספק שירותי טעינה לפי דרישה, בכל מקום ובכל זמן. בשלב זה לא ידועים פרטים טכניים נוספים על המערכת, כמו למשל מהירות הטעינה, וגם לא מתי צפוי להסתיים הפיתוח. לפי חברת המחקר Meticulous Market, שוק הטעינה האלחוטאית לכלי רכב חשמליים, שעדיין מצוי בחיתוליו, יצמח עד ל-827 מיליון דולר ב-2027.

מדיגוס היא חברת מכשור רפואי שפיתחה מכשיר בשם MUSE לטיפול בצרבת כרונית. החברה מחזיקה גם בחברת ScoutCam המפתחת מצלמות מיניאטוריות לעולם המכשור הרפואי וליישומי בדיקה בעולמות התעופה, החלל והתחזוקה. בשנתיים האחרונות רכשה מדיגוס גם שתי חברות קטנות בתחום הסחר האלקטרוני.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: טעינה אלחוטית , מדיגוס , מכונית חשמלית