אלקטריאון שוקלת תביעה משפטית בגלל פרסומים שליליים

20 יוני, 2021

מכירת בית ההשקעות פסגות לאלטשולר שחם יצרה גל שמועות שלפיו אלטשולר נפטרת ממניות אלקטריאון, אשר גרם לנפילה של יותר מ-10% ממניות החברה. אלקטריאון: "נגרם נזק חמור בעקבות הפרסומים הכוזבים והשקריים"

בתמונה למעלה: אוטובוס חשמלי עם מערכת הטעינה האלחוטית של אלקטריאון המיועד לנוע על-גבי מקטעים של הכביש החשמלי

חברת אלקטריאון וויירלס (Electreon) שוקלת לנקוט בהליכים משפטיים כנגד גופים שפירסמו מידע מטעה שממנו עולה שחברת מכרה אלטשולר שחם קופות גמל ופנסיה מכרה את כל, או את את רוב אחזקותיה בחברה. הידיעות האלה שפורסמו בסוף השבוע, גרמו לירידה של יותר מ-10% במחיר המניה ולהפסדים גדולים של חלק מבעלי המניות. אלקטריאון: "בשים לב לנזק החמור אשר נגרם לחברה ובעלי מניותיה בעקבות הפרסומים הכוזבים והשקריים כאמור, בוחנת החברה את צעדיה המשפטיים ואת הפעולות האפשריות ממנה בהקשר זה, לרבות פנייה לרשויות האכיפה הרלוונטיות על מנת שייבחנו את הפרסומים הכוזבים והמטעים".

הכביש החשמלי מגיע לאירופה

חברת אלקטריאון מבית ינאי פיתחה טכנולוגיה של כביש חשמלי אשר טוען את סוללות הרכב החשמלי במהלך נסיעתו על המקטע החשמלי. היא מבוססת על שימוש בסלילים מגנטיים המוטמנים מתחת לנתיבי הנסיעה וטוענים את המטענים של כלי הרכב באופן אלחוטי, באמצעות השראה מגנטית. הדבר מאפשר להפחית את המשקל הרכב החשמלי, מאחר ויש צורך בסוללה קטנה יחסית. המערכת כוללת יחידת ניהול הממוקמת בצדי נתיבי התנועה בכביש החשמלי, ויחידת מקלט בגחון כלי-הרכב.

החברה נכנסה לבורסה בתל אביב במרץ 2018 בעקבות רכישת השלד הבורסאי ביומדיקס. כיום היא מעורבת בפרוייקטי פיילוט בשבדיה, גרמניה, איטליה וישראל ומשתפת פעולה עם גופים גדולים דוגמת פולקסווגן, ברמבי האיטלקית, תאגיד VINCI, חברת החשמל הגרמנית, עיריית תל אביב ועוד. לחברה עדיין אין מכירות, והוצאות המו"פ שלה ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-9 מיליון שקל. בסוף השבוע החברה הודיעה שבדקה את הידיעות עם אלטשולר והתברר שלה שהיא לא מכרה את מניותיה.

השמועה יצרה בהלה בשוק

למעשה, הרקע לידיעות קשור להשלמת עסקת ענק בשוק ההון בישראלי שהסתיימה במחצית מאי 2021: בית ההשקעות פסגות נמכר לאלטשולר שחם. כתוצאה מהעיסקה, הפסיקה פסגות להיות בעלת עניין באלקטריאון, מכיוון שהמניות עברו לידי אלטשולר. וכאן מגיע הבלבול: מישהו דיווח שאלטשולר נפטרת ממניות הסטארט-אפ של פסגות, והדבר גרר גל של מכירת מניות אלקטריאון וטלפונים מבוהלים של משקיעים שניסו לקבל מהחברה תשובה מדוע בית ההשקעות נפטר ממניותיה.

אלקטריאון: "הודעה שפסגות חדלה להיות בעלת עניין בחברה נובעת אך ורק מרכישת פסגות על-ידי אלטשולר. למיטב ידיעת החברה, לא חל כל שינוי בהחזקות הגופים המנוהלים על-ידי פסגות במניות החברה, ולא נמסרה לה כל הודעה על-ידי פסגות או אלטשולר ביחס לשינוי בהחזקותיהם בחברה". בעקבות ההבהרה חלה התאוששות מסויימת במנית החברה בתל אביב, והיא עלתה היום (א') בכ-3.2%. כעת אלקטריאון נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-2.2 מיליארד שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות