הגיוס של היילו מתלהט: הגיעה לשווי שוק של כמיליארד דולר

24 יוני, 2021

הכפילה את שווייה פי שמונה. יצרנית שבבי הבינה המלאכותית מתל אביב מתכננת לצאת בקמפיין גיוס עובדים גדול עם השלמת גיוס ההון הנוכחי, בהיקף של כ-100 מיליון דולר

חברת היילו (Hailo) מתל-אביב נמצאת כיום בשבלים מתקדמים של גיוס הון בהיקף צפוי של כמיליארד דולר. לגיוס הזה הצטרפה גם חברת דלק רכב, אשר הגדילה את השקעתה בחברה ב-18 מיליון דולר נוספים. בסך הכל היא השקיעה בחברה 34.5 מיליון דולר. ל-Techtime נודע שמאז גיוס ההון הקודם מחודש מרץ 2020 שבמהלכו החברה גייסה 60 מיליון דולר לפי שווי שוק של כ-130 מיליון דולר, הכפילה החברה את שווייה פי שמונה. פירוש הדבר שהגיוס הנוכחי נעשה לפי שווי שוק של קצת יותר ממיליארד דולר.

חברת דלק רכב מבצעת בשנים האחרונות השקעות רבות בחברות הייטק הפועלת בשוק הרכב. בין השאר היא השקיעה במובילאיי בתחילתה, בחברת אינוויז ובחברת אוטוטקס. היום החברה דיווחה שעם השלמת הגיוס הנוכחי היא תחזיק בכ-12% ממניות היילו. מדובר בהכפלה של פי ארבעה בשווי השקעתה בהיילו. חברת היילו הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל אור דנון, ה-CTO אבי באום ומנהלת הפיתוח העסקי הדר צייטלין. המשקיע הראשון בחברה היה זהר זיסאפל, המשמש כיו"ר Hailo. מאז הקמתה גייסה החברה כ-88 מיליון דולר (ללא הגיוס הנוכחי).

השלב הבא: גיוס עשרות עובדים נוספים

החברה פיתחה ארכיטקטורה חדשה של מעבד ליישום רשתות נוירוניות. המעבד שלה, Hailo-8, מיועד לממש את שלב ההרצה, כלומר יישום ההסקות (Inference) באבזרי קצה. הוא מגיע לעוצמת עיבוד של 26 מיליארד פעולות בשנייה (26TOPS) וליעילות של 3TOPS לכל ואט. השבב בנוי מארבעה מרכיבים מרכזיים: מעבד תמונה המשפר את התמונה המגיעה מהחיישן לפני העברתה לזיהוי ברשת הנוירונית, מעבד לקבצי וידאו בתקן H.264, מעבד ARM-M4 המנהל את השבב, והרשת הנוירונית עצמה, שהחברה פיתחה, אשר מורכבת ממטריצה גמישה של יחידות עיבוד ויחידות זיכרון, אשר ניתן להגדיר את התצורה שלה באמצעות תוכנה.

ל-Techtime נודע שהחברה מתכננת לצאת בקמפיין גיוס עובדים גדול עם השלמת הגיוס הנוכחי. כיום החברה מעסיקה כ-130 עובדים, ומתכננת לגייס כמה עשרות עובדים נוספים. ככל הנראה הדבר קשור לתחילת הייצור הסדרתי שהחל לפני מספר שבועות (החברה מספקת שבבים או מודולים מקושרים מוכנים, בהתאם לבקשת הלקוח). שכן אספקה מסחרית ללקוחות דורשת צוות תמיכה גדול וחזק. חברת היילו פועלת בתחום הנמצא היום בליבת העניין של תעשיית ההייטק: שבבי בינה מלאכותית לאבזרי קצה.

על-פי הערכות שונות בתעשייה היקף השוק של שבבי בינה מלאכותית צפוי לצמוח בשנים הקרובות בשיעור של כ-37% בשנה, ולהגיע להיקף של כ-50 מיליארד דולר בשנת 2027, בהשוואה לכ-7.7 מיליארד דולר בשנת 2020. היילו פועלת במגזר ספציפי של השוק הזה: מעבדי בינה מלאכותית לאבזרי קצה ו-IoT, אשר צריכים להתמודד מגבלות קשות של גודל והספק כאשר הם מבצעים מטלות מורכבות. התחום הזה צפוי לצמיחה גדולה הודות למגמות שוק כמו תעשייה חכמה (Industry 4.0), צמיחה חזקה בתחום פתרונות ה-IoT בעקבות פריסת רשתות הדור החמישי והעניין הגובר בניטור חכם ובשירותים מנוהלים מרחוק.

שיתוף פעולה עם פוקסקון

לחברה כבר יש הסכמי שיתוף פעולה מהותיים, דוגמת העיסקה עם Lanner מטאיוואן, שהחליטה להתקין את המעבד של היילו בהתקן קצה המבצע אופטימיזציה של יישומי וידיאו תובעניים. מעבד ה-AI של היילו שולב במצלמת EdgeTuring ליישומי עיבוד תמונה של יצרנית המצלמות החכמות Leopard. גם קבלנית הייצור האלקטרוני הגדולה בעולם, פוקסקון (Foxconn) הטאיוואנית החליטה להטמיע את המעבד של היילו בדגמים החדשים של מחשבי עיבוד התמונה ממשפחת BOXIedge שהיא מייצרת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: בינה מלאכותית , היילו , שבבים