ננו-דיימנשן והנסולט הגרמנית מקימות חברה משותפת

4 יולי, 2021

החברה, שתפעל מגרמניה, תהווה לשכת שירות להדפסה של רכיבים אלקטרוניים וגם כקהילה שיתופית למפתחים ומעצבים. הנסולט מפתחת חיישנים ומכ"מים למערכות צבאיות

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) וחברת הנסלוט (Hensoldt) הגרמנית, המתמחה בייצור רכיבים אלקטרוניים ליישומים צבאיים, הודיעו בסוף השבוע על הקמת חברה משותפת בשם J.A.M.E.S בעיר טאופקירכן (Taufkirchen), מקום מושבו של מטה הנסולט. החברה תהווה לשכת שירות להדפסת אבות-טיפוס של רכיבים אלקטרוניים אשר תתבסס על מדפסות ה-3D למערגלים מודפסים מסוג DragonFly שפיתחה ננו-דיימנשן.

הנסולט נסחרת בבורסה של פרנקפורט בשווי של 1.5 מיליארד אירו וב-2020 הכנסותיה הסתכמו ב-1.2 מיליארד אירו. אחד מקווי הפעילות המרכזיים של הנסולט הוא פיתוח חיישנים אופטיים ומכ"מים קרקעיים ואוויריים למערכות תצפית, בקרה ופיקוח אווירי, והם משולבים בין היתר ביורופייטר, במטוסי ה-F-125 של הצי הגרמני ובספינות קרב של הצי האמריקאי.

מפעל ייצור אלקטרוני מבוזר

מלבד תפקידה כלשכת שירות, בשתי החברות ציינו כי התכלית הראשית של המיזם החדש הוא להוות פלטפורמה ליצירת קהילה של מפתחים, שישתפו עיצובים ומתודולוגיות בתחום הדפסת רכיבים אלקטרוניים. לדברי שתי החברות, J.A.M.E.S תאפשר לכל מרכיבי שרשרת הערך, מפתחים ומשתמשי הקצה, לפתח, לשווק ולסחור בעיצובים, אבות-טיפוס ומוצרים של רכיבים אלקטרוניים שיוצרו באמצעות הדפסת תלת-מימד.

תיאור זה של תכליתה של חברת J.A.M.E.S כפלטפורמת לקהילת ענן בתחום הייצור התוספתי מתיישב עם האסטרטגיה חדשה שהציגה ננו-דיימנשן לאחר רכישת חברת הבינה המלאכותית DeepCube הישראלית בחודש אפריל השנה. אז הסביר מנכ"ל החברה, יואב שטרן, כי המטרה של החברה היא להציע לתעשיית ייצור המעגלים המודפסים מודל חדש של "מפעל ייצור דיגיטלי מבוזר". מדובר למעשה בפלטפורמה וירטואלית, שבה כל מדפסת תלת-מימד היא למעשה אביזר-קצה בתוך רשת של אביזרי-קצה שמתקשרים ביניהם. לדברי שטרן, המטרה של מודל כזה היא לתת מענה לבעיות בשרשרת האספקה שנחשפו במשבר הקורונה.

[מקור תמונה: Hensoldt]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Hensoldt , ננו-דיימנשן