Motional אימצה את פלטפורמת הניהוג-מרחוק של אוטופיה

29 יולי, 2021

חברת Motional הוקמה על-ידי יונדאי ואפטיב ומתכננת להשיק ב-2023 שירות מוניות אוטונומיות במספר ערים בארה"ב. הפלטפורמה של אוטופיה מאפשרת למפעיל במרכז תמיכה לסייע מרחוק למכונית אוטונומית שנקלעה למצוקה

יצרנית המוניות האוטונומיות הבריטית Motional, מאמצת את פלטפורמת הניהוג-מרחוק של חברת אוטופיה (Ottopia) התל אביבית. הפלטפורמה של אוטופיה מספקת תמיכה מרחוק לשירות המוניות האוטונומיות (Robotaxi) ש-Motional מתכננת להשיק ב-2023 בערים נבחרות בארצות הברית, ביחד עם אפליקציית הנסיעה השיתופית Lyft. הטכנולוגיה של אוטופיה תאפשר לאנשי תמיכה של שירות הרובוטקסי לסייע מרחוק בתרחישי קצה מסוימים שעימם המערכת האוטונומית מתקשה להתמודד.

חברת Motional הוקמה בשנת 2020 כמיזם משותף של יצרנית הרכב יונדאי וספקית המערכות אפטיב (Aptiv). היא מפתחת מוניות אוטונומיות בדרגה 4, המיועדות לנסוע ללא נהג או מפקח אנושי. המונית האוטונומית שפיתחה מתבססת על טכנולוגיות של שתי חברות נהיגה אוטונומית, Nutonomy ו-Ottomatika, שנרכשו על-ידי אפטיב. בשנת 2016 היתה נוטונומי החברה הראשונה שביצעה פיילוט לשירות מוניות אוטונומיות ללא נהג, בסינגפור. מבחינת יונדאי, המיזם המשותף הוא חלק ממאמציה להדביק את הפער מול יצרניות רכב אחרות בתחום הנהיגה האוטונומית.

המפעיל עוזר לרכב – והרכב למפעיל

אוטופיה הוקמה ב-2018 על-ידי המנכ”ל עמית רוזנצוויג והטכנולוג הראשי לאון אלטר, ופיתחה פלטפורמה לשליטה מרחוק על כלי-רכב אוטונומיים (Teleoperation). הטכנולוגיה שלה מאפשרת לנהג אנושי לנהל את הרכב האוטונומי במקרים המעטים שבהם הרכב לא יכול להתנהל באופן עצמוני בטכנולוגיות המשמשות כיום בכלי-רכב אוטונומיים. אומנם יש כיום פלטפורמות Teleoperation בסיסיות, המספקות תמיכה באמצעות נהג מרוחק, אולם להערכת החברה הן לא מספקות מענה לבעיית טעויות האנוש במצבים המוגדרים כמסוכנים, כגון עקיפת עבודות בכביש או נהיגה בסביבה הומה בני-אדם.

הפלטפורמה של אוטופיה מבוססת על שיתוף פעולה בין המפעיל האנושי לבין תוכנת הניהוג האוטונומי ברכב. בעת ההתערבות, הנהג המרוחק עוזר לרכב האוטונומי לקבל החלטה, בעוד שהרכב האוטונומי מוציא לפועל את ההחלטה שהוגדרה, באמצעות החיישנים ומערכות הבטיחות המתקדמות של הרכב. תפישת העולם של המערכת היא שהאדם צריך לסייע לרכב לקבל החלטות, והרכב צריך לסייע לנהג האנושי לבצע אותן.

שני המייסדים מביאים לחברה ידע בטכנולוגיות צבאיות מתקדמות. לאון הקים את ענף הרובוטיקה וכלי-הרכב האוטונומיים בצה”ל, והיה אחראי קרוב ל-10 שנים על מגוון מערכות אוטונומיות ופלטפורמות Teleoperation אשר השתתפו במשימות מבצעיות. הוא הצטרף לחברה באופן רשמי בחודש פברואר 2019. עמית שימש כראש קבוצת מוצר במיקרוסופט ישראל וכן סמנכ״ל מוצרים בחברה המפתחת פתרונות שידור וידאו אלחוטי. לפני-כן הוא פיקד על מדור מחקר ופיתוח פתרונות סייבר ביחידה 8200.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Motion , Teleoperarion , אוטופיה