יצרן רכב אמריקאי מאמץ את חיישן אדאסקיי

5 אוגוסט, 2021

היצרן ישלב את החיישן התרמי של החברה במערכת ADAS בדגם של שנת 2023, וזאת כחלק מתוכנית פיתוח רב-שנתית. אדאסקיי תקדם את פתיחת קו הייצור שהיא מקימה ותפתח שלוחה בארצות הברית

חברת אדאסקיי (Adasky), שפיתחה חיישן תרמי מתקדם לתעשיית הרכב ויישומים נוספים, דיווחה אתמול על הסכם ייצור המוני בתעשיית הרכב העולמית. במסגרת ההסכם, יצרן רכב אמריקאי מוביל יטמיע את חיישן ה-Viper של החברה בדגם שאמור לעלות על הכביש בשנת 2023. החיישן, ותוכנת החישה המתרגמת את האותות, ישמש במערכת עזר בטיחותית לנהג (ADAS) שתותקן ברכב. ההטמעה הזו תהווה  השלב הראשון בתוכנית פיתוח רב-שנתית משותפת, אשר עשויה להוביל להטמעת החיישן בדגמים נוספים ועבור יישומים נוספים.

חיישן החברה כולל תוכנה ייעודית לאומדן מרחק, על מנת לתמוך ביישומי בלימת חירום אוטומטית (AEB) והתרעה מפני התנגשות חזיתית (FCW). כדי לתמוך בשיתוף הפעולה המסחרי, אדאסקיי תאיץ את פתיחת קו הייצור העצמי שהיא מקימה בסמוך למטה החברה ביקנעם, וכן בכוונתה לפתוח שלוחה בארצות הברית.

רכב אוטונומי, קורונה ועיר חכמה

אדאסקיי פיתחה חיישן מסוג חדש בשם Viper, המתבסס על מצלמה תרמית הקולטת קרינה בטווח האינפרא-אדום רחוק (20THz-300GHz) ואלגוריתמים של ראיית מכונה המאפשר לתרגם את הקרינה ולזהות את האובייקטים מחוץ לרכב. מאחר שהמצלמה התרמית מסוגלת לקלוט שינויים קלים בטמפרטורה (בשיעור של 50 מילי-קלווין), המערכת יודעת להבדיל בין יצורים חיים ובעלי חיים לבין מכוניות ואובייקטים מלאכותיים. להערכת החברה, יכולת הזיהוי של החיישן Viper, שמגיע לטווח של עד 200 מטר, גבוהה יותר בהשוואה לחיישני מכ"ם או LiDAR בתנאים קיצוניים כמו חשיכה, גשם כבד, ערפל ואור שמש מסנוור.

אדאסקיי ביססה על הטכנולוגיה התרמית שלה שלושה קווי מוצרים: חיישן תרמי למערכות ADAS ונהיגה אוטונומית, מערכת מותאמת שפיתחה החברה לניטור אנשים שלוקים בחום גבוה במרחבים הומי-אדם, כחלק מהמאבק בהתפשטות הקורונה, ומערכת תרמית ליישומי עיר חכמה ותקשורת בין כלי-רכב לתשתיות דרך (V2I).

האזינו לשיחה עם מנכ"ל אדאסקיי, יעקב שהרבני, מתוך תוכנית מס' 27 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות

פורסם בתגיות: AdaSKY , מצלמה תרמית