סיוה העלתה את תחזית המכירות ל-120 מיליון דולר ב-2021

10 אוגוסט, 2021

צמיחה של 29% במכירות ברבעון השני. לראשונה החלה להרוויח ממכירת שירותי תכנון שבבים. חתמה על הסכם רישוי טכנולוגי עם אחת מיצרניות שבבי הסלולר הגדולות בסין

המכירות של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה צמחו ברבעון השני של 2021 ב-29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לשיא של 30.5 מיליון דולר. התחזיות של החברה היו למכירות בהיקף של 25.4 מיליון דולר. מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר (בתמונה למעלה), אמר שברבעון השני היה גידול בביקוש לטכנולוגיות של החברה בקרב יצרני מערכות המיועדות לשוקי ה-IoT והדור החמישי. "רכישת Intrinsix במהלך הרבעון מרחיבה את שוקי היעד שלנו גם לתחומי החלל והביטחון".

שירותי תכנון שבבים

העיסקה הזאת ייצרה מקור הכנסה מסוג חדש לחברת סיוה: מכירת שירותי תכנון שבבים המתבצעים בחברת Intrinsix. בעקבות התוצאות מהמחצית הראשונה של השנה וההערכות להמשך השנה, העלתה סיוה את תחזית המכירות של 2021 להיקף של 119-121 מיליון דולר, אשר משקפת צמיחה של כ-20% בהשוואה לשנת 2020.

ברבעון השני חתמה סיוה על 17 הסכמים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים, מתוכם 6 עם לקוחות חדשים. ההסכמים היו לאספקת טכנולוגיות קישוריות עבור אוזניות סטריאו אלחוטיות (TWS), מוצרים מבוססי Wi-Fi 6 ודור 5, מצלמות ביטחון חכמות, ויישומי IoT לשוק הארגוני והתעשייתי, הצרכני והמכשור הרפואי. בפילוח גיאוגרפי, 9 מתוך 17 ההסכמים נחתמו עם לקוחות בסין, 2 הסכמים במדינות אחרות באסיה, 5 בארה"ב ואחד באירופה.

במהלך שיחת הוועידה לאחר פרסום הדו"ח, גילה ורטהייזר שבתחילת הרבעון השלישי חתמה סיוה על הסכם מקיף ומשמעותי לאספקת טכנולוגיות קישוריות לספקית גדולה של שבבי סלולר בסין, אשר דורגה לאחרונה כאחת מחמש ספקיות השבבים הגדולות בשוק הסמארטפונים הסיני. בין השאר, השבבים שלה שולבו בסמארטפונים של יצרניות מקומיות גדולות כמו Honor ו-Realme. הסכם זה צפוי להגדיל את התמלוגים של סיוה מסמארטפונים דור 4 ודור 5.

צמיחה בשוק האוזניות האלחוטיות

שוק אחר בו סיוה צפויה ליהנות מתמלוגים הוא של אוזניות סטריאו אלחוטיות (TWS). להערכת ורטהייזר, השוק הזה צפוי להיות השני בגודלו במונחי כמויות, אחרי סמארטפונים. סיוה מציעה בשוק זה את ה-Bluebud, פלטפורמת חומרה ותוכנה שפיתחה, המשלבת טכנולוגיות אודיו וקישוריות בלוטות' בפתרון משולב.

הפלטפורמה מאפשרת ליצרנים להפוך את האוזניות ממכשיר אודיו למכשיר חכם המשלב שירותים מבוססי בינה מלאכותית, סיוע וירטואלי ויישומי בריאות. למרות הדו"ח החיובי, מניית החברה איבדה אתמול בנסד"ק כ-4% ממחירה, וכעת החברה נסחרת לפי מחיר של 48.55 דולר, המעניק לה שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר.

ברקליס מעלה את מחיר היעד של מניית סיוה

בעקבות הדו"ח העלתה ברקליס את המחיר המומלץ שלה עבור מניית סיוה מ-56 דולרים ל-60 דולרים. "סיוה ממוצבת במקום מצוין להרוויח מגידול השוק הודות לקו המוצרים והפטנטים שלה", אומר אנליסט ברקליס, טאבי רוזנר. בסקירה כותבת שהנהלת סיוה אופטימית לגבי האפשרויות שרכישת אינטרינסיקס פותחת עבור החברה בתחום תכנון השבבים. תחום תחנות הבסיס ומוצרי ה-IoT הוביל את הגידול בתמלוגים, כשברבעון השני סופק מספר שיא של 313 מיליון מוצרים בקטגוריה הזו, גידול של 137% בהשוואה רבעון 2020. יחד עם זאת היא מביעה חשש רכישת אינטרינסיקס תכביד על החברה בעתיד הנראה לעין מכיוון שהיא עשויה להשקיע בעלויות מכר במקום במחקר ופיתוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: CEVA , סיוה