חברת הרובוטיקה הרפואית Memic בדרך לנסד"ק בשווי של מיליארד דולר

15 אוגוסט, 2021

חתמה על הסכם מיזוג עם חברת SPAC אמריקאית. לחברה הממוזגת יהיו מזומנים בהיקף של 360 מיליון דולר. ממיק פיתחה רובוט כירורגי דמוי זרוע אנושית שמאפשר לבצע תמרונים כירורגיים שעד כה נחשבו לבלתי אפשריים

חברת המכשור הרפואי הישראלית Memic בדרך לנסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת SPAC. החברה, שהוקמה בשנת 2013 ופועלת ממרכז הפיתוח שלה באור יהודה, התקשרה בהסכם מיזוג עם חברת ה-SPAC האמריקאית MedTech Acquisition Corporation (‘MTAC’), אשר הונפקה בדצמבר אשתקד, גייסה כ-250 מיליון דולר כדי למזג לתוכה טכנולוגיות רפואיות, וכעת מממשת את ייעודה בהסכם עם ממיק.

כנהוג בעסקאות מסוג זה, לקראת השלמת העסקה צפויה ממיק לבצע הנפקה פרטית (PIPE) בהיקף של 75 מיליון דולר מגופי השקעה ובהם Wellington Management, Pura Vida Investments, Bridger Healthcare, קבוצת Kraft, פרגרין ונצ'רס הישראלית, קרן ההון סיכוןHighSage  וכן חברי דירקטוריון ה-SPAC.

כלומר, לאחר השלמת העסקה, לחברה הממוזגת תהיה יתרת מזומנים משוערת בשווי של 360 מיליון דולר, שיכללו את ההון שגייס ה-SPAC כשהונפק (250 מיליון דולר כאמור), 75 מיליון דולר שתגייס ממיק במסגרת ההנפקה הפרטית ועוד כ-63 מיליון דולר מקופת המזומנים של ממיק. שווי השוק הראשוני של החברה הממוזגת בבורסה יעמוד על מיליארד דולר. הצדדים מעריכים כי העסקה תיסגר במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

רובוט כירורגי דמוי זרוע אנושית

ממיק, שפעלה בתחילת דרכה באוניברסיטת אריאל ותחת חממת אינסנטיב שבבעלות קרן הון סיכון פרגרין, מפתחת פלטפורמה רובוטית שמטרתה לבצע ניתוחים זעיר-פולשניים. מוצר הדגל של החברה, ה-Hominis (צורת אדם בלטינית), הוא רובוט ניתוחי דמוי זרוע אנושית שיש לו יכולת תמרון פורצת דרך המאפשרת לבצע ניתוחים הנחשבים כיום לבלתי אפשריים בטכנולוגיות אחרות. הרובוט של החברה כולל מפרקי כתף, מרפק, מפרקי כף יד וכך הוא יכול לאפשר למנתח להיכנס לתוך חלל הניתוח בצורה פשוטה ויעילה. כמו כן, יכולת התמרון של הרובוט מאפשרת לבצע ניתוחים דרך נקבים טבעיים ללא הותרת צלקות.

בפברואר השנה רשמה החברה אבן דרך משמעותית – שאפשרה לה לגייס הון משמעותי לפני העסקה וכן לחבור ל-SPAC – כאשר קיבלה את אישור ה-FDA לשימוש ברובוט עבור התוויה נרחבת ברפואת נשים: ניתוחים בחלל הבטן דרך הנרתיק, שמקטינים את הכאבים והסיכון לזיהומים ומאפשרים החלמה מהירה מהרגיל ללא הותרת צלקות. ה-Hominis הוא הרובוט הראשון והיחיד מסוגו בעולם שיש לו אישור FDA. ממיק הגישה בקשות לקבלת אישור CE במספר מדינות באירופה.

ביצוע ניתוחים בגישה נרתיקית היה אפשרי עד כה רק בקרב 16% מהמקרים. באמצעות הפלטפורמה הרובוטית של ממיק תונגש עתה יכולת זו למרבית מאוכלוסיית הנשים עבור ניתוחים גניקולוגיים שונים. פוטנציאל השוק, בשוק האמריקאי לבדו, הוא די גדול: בארצות הברית מתבצעים מדי שנה קרוב למיליון ניתוחים גניקולוגיים, ובעולם כולו מתבצעים מעל 4 מיליון ניתוחים כאלו והקצב שלהם עולה. כשליש מהנשים בארצות הברית נאלצות לעבור ניתוח גניקולוגי כלשהו לפני שהגיעו לגיל 60. רוב הניתוחים (90%) קשורים לגידולים שפירים, דימום תוך רחמי לא תקין, צניחת אגן ועוד.

ממיק מעסיקה כ-110 עובדים, 80 מתוכם בישראל, במרכז הפיתוח הראשי באור יהודה. כמו כן, יש לחברה מרכז הנדסה בעכו שמתמקד בייצור הרובוטים. כהכנה לכניסה לשוק האמריקאי, הקימה החברה חברת-בת אמריקאית בבעלותה המלאה בעיר פורט לאודרדייל שבפלורידה. המודל העסקי של ממיק מבוסס על מכירת הרובוט למוסד הרפואי, כולל ערכת עזרים ניתוחיים מתכלים וחוזה שירות ותמיכה שנתי. החברה גייסה מאז הקמתה כ-116 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , מיזוגים ורכישות , מכשור רפואי , רובוטיקה

פורסם בתגיות: Memic , SPAC , נסד"ק