אקסס של פריורטק מקימה מפעל בסין ברבע מיליארד דולר

17 אוגוסט, 2021

אקסס מדווחת על עלייה חדה בביקוש לרכיבי RF. המפעל החדש יגדיל את כושר הייצור ב-150 מיליון דולר בשנה וצפוי להתחיל לפעול כבר ב-2022. פריורטק מחזיקה בכ-40% מאקסס ותידרש לשאת בחלק מעלויות ההקמה

חברת פריורטק עדכנה היום (ג') בדיווח לבורסה בתל-אביב כי יצרנית המצעים הסינית-ישראלית Access ZhuHai, שנמצאת בשליטת פריורטק (40%) מתכננת להקים מפעל ייצור נוסף, שלישי במספר, בסין, וזאת כדי לתת מענה לעלייה המשמעותית בביקושים שחווה היצרנית הסינית בשנה האחרונה, בייחוד לרכיבי RF עבור יישומי 4G, 5G ו-6G. הכנסותיה של אקסס ברבעון השני הסתכמו ב-54 מיליון דולר, צמיחה של 70% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020.

המפעל החדש (Fab C) יוקם בקרבת המפעל הראשון בעיר זואהיי, כאשר להערכת החברה המפעל יחל לייצר רכיבים כבר בשנה הבאה. המפעל יגדיל את כושר ה ייצור השנתי של אקסס ה בכ-150 מיליון דולר. בהקמת המפעל יושקעו בשלב ראשון כ-240 מיליון דולר, סכום אשר ימומן בהון עצמי, הלוואות ומענקים. ההון העצמי שיידרש מבעלי המניות של אקסס, ובהם פריורטק שכאמור מחזיקה ב-40% מהמניות, יעמוד על כ-70 מיליון דולר בשנת 2021 וכ-62 מיליון דולר נוספים בשנת 2022.

אקסס עוסקת בפיתוח וייצור מצעים עבור שבבים (Semiconductors), על בסיס טכנולוגיית מצעים שפותחה בישראל על ידי חברת אמיטק שהוקמה בשנת 2000 על ידי פריורטק ונמצאת בבעלותה. בשנת 2008 הקימה פריורטק, באמצעות אמיטק ובשותפות קרנות השקעה מסין ומדרום קוריאה, את חברת אקסס בסין וזאת במטרה לספק ללקוחות בשוק הסיני את שירותי הייצור המבוססים על הטכנולוגיה של אמיטק.

כאמור, יצרנית המצעים מדווחת על גידול משמעותי בהזמנות, להערכתה נובע מהצמיחה הכלל-עולמית של תעשיית הסמיקונדקטור, ובפרט בסין, שמשקיעה משאבי עתק בביסוס תעשיית ייצור שבבים מקומית והלקוחות המקומיים מעדיפים לבצע רכש רכיבים מיצרנים מקומיים. בפריוטק הוסיפו כי לאור ההתעניינות הרבה מהמגזר הפרטי ובשל לוח הזמנים הצפוף, הוחלט להשהות בשלב זה את תהליך הנפקתה של אקסס בבורסה של סין, ולגייס את ההון הדרוש ממשקיעים פרטיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: RF , אקסס , סין , פריורטק