עליה דרסטית בגילוי חולשות אבטחה במערכות בקרה תעשייתיות

18 אוגוסט, 2021

חברת הסייבר התעשייתי התל אביבית מדווחת שבמחצית השנייה של 2021 חל גידול של 41% בהיקף החולשות שהתגלו בבקרים תעשייתיים - כ-70% מהן נחשבות חמורות עד קריטיות

חוקרי צוות Team82 של חברת קלארוטי (Claroty) הישראלית, מדווחים שבמחצית הראשונה של 2021 חלה עלייה של 41% בהיקף הגילוי של חולשות אבטחה במערכות בקרה תעשייתיות (Industrial Control Systems – ICS) בהשוואה לששת החודשים הקודמים. מדובר בעלייה משמעותית, לאור העובדה שבכל שנת 2020 הן גדלו ב-25% בלבד. מדובר ב-637 נקודות תורפה שנחשפו במערכות בקרה תעשייתיות, שכ-90% מהן הן בעלות מורכבות נמוכה, כלומר קל מאוד לנצל אותן והצלחת התקיפה מאוד ברורה.

חמור יותר הוא נתון הנזק הפוטנציאלי: 71% מהחולשות שהתגלו מסווגות כבעלות דרגת חומרה גבוהה מאוד, עד-כדי קריטית. חברת קלארוטי מתמקדת בתחום הסייבר התעשייתי. היא הוקמה בשנת 2015 באמצעות קבוצת Team8 שהוקמה על-ידי יוצאי 8200. עד היום היא גייסה כ-235 מיליון דולר ומעסיקה כיום כ-200 עובדים בעולם, יותר ממחציתם במרכז הפיתוח בתל אביב. בין המשקיעים האסטרטגיים בחברה, יצרני מכונות ומערכות בקרה תעשייתיות דוגמת סימנס, שניידר אלקטריק ורוקוול. מנכ"ל החברה הוא יניב ורדי. מתוך החולשות שהתגלו השנה, 70 התגלו על-ידי קלארוטי.

בחודש מאי 2021 היא דיווחה על גילוי חולשת אבטחה חמורה בבקרי SIMATIC S7 1200/1500 של חברת סימנס, הנמצאים בשימוש נרחב בתעשייה. החולשה הזו מאפשרת לתוקפים להחדיר קוד בצורה סמויה, שאיננה ניתנת לזיהוי, לתוך מערכת ההפעלה של הבקר ולהעניק לתוקפים יכולות מתקדמות יותר מאלה של Stuxnet, שהיה אחראי להשחתת חלק גדול מהסרקזות של תוכנית הגרעין האיראנית. כך למשל, היא מאפשרת לתוקפים להשתיל בבקר התעשייתי וירוס או תולעת אשר משבשים את פעולתו, בשעה שהוא מפיק דיווחי סרק המציגים חיווי של "סטטוס תקין" כביכול בכל המערכות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , חדשות

פורסם בתגיות: בקרים תעשייתיים , סייבר , קלארוטי