המיזוג יוצא לדרך: סין אישרה את עסקת מאקסים אנלוג דיווייסז

24 אוגוסט, 2021

שתי החברות צופות שהעיסקה בהיקף של 21 מיליארד דולר תושלם כבר השבוע, ובסיומה יחזיקו בעלי המניות של מאקסים בכ-31% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי המניות של ADI יחזיקו בכ-69% מהמניות

חברת אנלוג דיווייסז (Analog Devices) הודיעה שהרגולטור הסיני אישר עיסקת מאקסים (Maxim Integrated Products), ובכך התקבלו כל האישורים הדרושים למימוש עיסקת הרכישה בהיקף של כ-21 מיליארד דולר במניות. בעקבות האישור, שתי החברות צופות שהעיסקה תושלם כבר השבוע, ובסיומה יחזיקו בעלי המניות של מאקסים בכ-31% ממניות החברה המאוחדת, ובעלי המניות של ADI יחזיקו בכ-69% מהמניות.

במונחי מכירות, העיסקה תיצור ענקית שבבים בהיקף מכירות משותף של יותר מ-8 מיליארד דולר (נתוני 2020). היא תהיה יצרנית הרכיבים האנלוגיים השנייה בגודלה בעולם לאחר חברת טקסס אינסטרומנטס, שמכירותיה בשנת 2020 הסתכמו בכ-10.1 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של 2021 צמחו מכירות ADI ב-21% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, להיקף של כ-1.76 מיליארד דולר. מכירות מאקסים ברבעון הסתכמו בכ-720 מיליון דולר – צמיחה של 32% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

אנלוג דיוייסז היא אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום השבבים האנלוגיים, רכיבים לאותות מעורבים ורכיבי המרת אותות, מגברים ופתרונות RF. בנוסף, היא מייצרת רכיבי MEMS, חיישנים ומעבדי DSP. חברת מאקסים היא אחת מהמתחרות של אנלוג, ומתמקדת בעיקר ברכיבים אנלוגיים, מעבדי אותות ורכיבים לאותות מעורבים ולניהול הספק. למרות הדמיון בחלק מהמוצרים, אין חפיפה מלאה בין השתיים ושוקי היעד שלהן אינם זהים: מאקסים חזקה בתחומי הרכב ומרכזי הנתונים, וחברת ADI חזקה במיוחד בתחום המוצרים התעשייתיים, התקשורת והבריאות הדיגיטלית.

בתחום רכיבי ההספק יש חפיפה חלקית בין החברות, אולם בהודעה על המיזוג טענה ADI שגם בתחום הזה אין ממש תחרות משום שרכיבי ההספק של שתי החברות מיועדים אל שווקים אנכיים משלימים. בעקבות ההודעה עלתה מניית אנלוג דיווייסז בנסד"ק בכ-2% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-62.5 מיליארד דולר. מניית חברת מאקסים הגיבה בעלייה חדה של כ-5%, וכעת היא נסחרת בבורסת בנסד"ק לפי שווי חברה של כ-28.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ADI , Maxim , אנלוג דיוייסז , מאקסים