StoreDot מאיצה את הטעינה באמצעות תקשורת

25 אוגוסט, 2021

מאיץ הטעינה עוקב אחר הסוללה ואחר המטען. הוא מנתח את הביצועים של יחידת ההטענה בזמן אמת ומגדיר את פרופיל הטעינה המהיר ביותר האפשרי בלי לגרום להתחממות הסוללה

חברת StoreDot מהרצליה פיתחה מתודולוגיית תקשורת בין המטען והסוללה, המאפשרת להאיץ את מהירות הטעינה של סוללות לרכב חשמלי. הטכנולוגיה מיועדת לשימוש בסוללות שהחברה פיתחה, מסוג eXtreme Fast Charging – XFC ובסוללות מתוצרת חברות אחרות. היא תשולב בפתרונות הטעינה של החברה ותימכר לחברות אחרוץ המפתחות סוללות לרכב חשמלי.

החברה מסרה פרטים כלליים בלבד על הטכנולוגיה ודיווחה שהיא נמצאת בשלבי בקשת פטנט. היא מבוססת על שילוב של מודולי חומרה ותוכנה המצויים גם במטען וגם בסוללת הרכב. מאיץ הטעינה (Booster) עוקב אחר הסוללה ואחר המטען. הוא מנתח את הביצועים של יחידת ההטענה בזמן אמת, מווסת את יכולת הסוללה לקבל זרמים גבוהים ומגדיר את פרופיל הטעינה המהיר ביותר האפשרי בלי לגרום להתחממות הסוללה.

החברה מסרה שניתן להתקין את המערכות ביחידות טעינה הנמצאות כבר בשימוש, ועל-ידי כך לספק להן יכולת טעינה מהירה יותר בלא צורך להחליפן. מנכ"ל חברת סטור-דוט, ד"ר דורון מאיירסדורף (בתמונה למעלה), אמר שמטרת החברה היא לסייע גם ליצרניות המכוניות וגם ליצרניות התשתיות.

חברת StoreDot פיתחה את טכנולוגיית FlashBattery המאפשרת לשפר את היעילות ולצמצם את זמני הטעינה של סוללות ליתיום-יון ברכב למספר דקות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על ייצור גבישים בשם Nanodots בגודל של 2 ננומטר כל אחד, המאופיינים בקיבוליות גבוהה, שהחברה משלבת בתוך הנוזל האלקטרוליטי בסוללה.

בתחילת 2021 היא ייצרה את סדרת הייצור הניסיונית הראשונה של סוללות לרכב חשמלי, במפעל של יצרנית סוללות הליתיום הסינית Eve Energy. הסוללות האלה שימשו להדגמת הטענה מלאה של סוללת קטנוע בתוך 5 דקות. בחודש מאי 2021 היא חתמה על הסכם מסגרת עם Eve שלפיו היא תייצר דוגמאות ראשונות ללקוחות עד סוף השנה, והחל משנת 2024 תייצר את הסוללות באופן מסחרי לצורך שילובן במכוניות חשמליות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אנרגיה וסביבה , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: StoreDot , רכב חשמלי