VisIC נכנסת לסין באמצעות השקעה אסטרטגית של HongGuang

25 אוגוסט, 2021

גייסה 35 מיליון דולר. HongGuang מתכננת להישען על טכנולוגיית ה-GaN הישראלית כדי להיות ספקית מובילה של מודולי הספק בשוק הרכב החשמלי בסין

בתמונה למעלה: מודולי מיתוג GaN בהספק גבוה של חברת VisIC

חברת VisIC Technologies מנס ציונה השלימה גיוס הון בהיקף של 35 מיליון דולר שהובל על-ידי קבוצת HongGuang Lighting Holdings הסינית הנסחרת בבורסה של הונג קונג. ההשקעה בוצעה באמצעות חברה בת: יצרנית השבבים הסינית FastSemi Holding. אל הגיוס הצטרפה גם קרן SuZhou בהשקעה בהיקף של 10 מיליון דולר. קבוצת HongGuang עוסקת בייצור ופיתוח מוליכים מחצה, עם התמקדות חזקה בתחום רכיבי LED. היא דיווחה אתמול שביצעה ב-VisIC השקעה בהיקף של 25 מיליון דולר תמורת כ-22% ממניותיה. פירוש הדבר שהחברה ביצעה את הגיוס לפי שווי שוק של כ-114 מיליון דולר.

חברת VisIC הוקמה בשנת 2010 ופיתחה ממירי כוח המבוססים טכנולוגיית D³GaN של החברה, המאפשרת למתג ביעילות הספקים גבוהים. היא מספקת מודולי מיתוג המיוצרים בחברת TSMC (בתמונה למעלה). לאחרונה החברה החליטה להתמקד בשוק הרכב החשמלי, שבו נעשה שימוש במערכות הספק גבוה במתח של מאות וולטים. השבוע היא גם הכריזה על תכנון ייחוס של מטען לרכב חשמלי המבוסס על מודולי ה-GaN שהיא מספקת, אשר עומדים במתח של עד 650V ובזרם של עד 100A.

תכנון הייחוס (בתמונה למטה) מיועד למכוניות הזקוקות להספק של עד 7.2kW ומצוייד במערכת תיקון גורם הספק (PFC) מסוג Totem Pole, המעניקה לו צפיפות הספק של 130W/inch3 ויעילות גבוהה מ-98%. התכנון מבוסס על תדר מיתוג של 140kHz ועומד בדרישות תקני G2V/V2G, כלומר הוא מאפשר להשתמש בסוללת הרכב כמאגר אנרגיה גנרי ולהזרים חשמל אל הרשת.

GaN (גליום ניטריד) הוא חומר מוליך למחצה המורכב מגליום וחנקן. בשל פס האנרגיה הגבוה שלו, GaN משמש בתעשייה בעיקר ביישומים אלקטרו-אופטיים כגון דיודות פולטות אור (LED). ואולם, בשנים האחרונות מתרחב השימוש בו לתחום הרכיבים להספק גבוה, ורבים בתעשייה מעריכים שבשנים הבאות יחליף ה-GaN את הסיליקון במערכות הספק רבות. להערכת קבוצת HongGuang Lighting שוק מטעני ה-GaN נמצא בצמיחה, וצפוי בשנים הבאות להיכנס לתחומים חדשים, כמו למשל מחשבים ניידים.

היא הסבירה את חשיבות ההשקעה בכך שהיא תקדם את הטכנולוגיה של VisIC בשוק הרכב החשמלי הסיני. בדיווח למשקיעים היא מסרה: "כל רכב חשמלי יזדקק ל-30-60 רכיבי GaN לצורך העברת אנרגיה בין הרכב והסוללה ועבור ממירי ה-DC-DC בתוך הרכב. לאור העובדה ש-VisIC היא בעלת טכנולוגיית GaN להספק גבוה, אשר קיבלה הסמכה מתעשיית הרכב הגרמנית ושהייצור של רכיביה נעשה בסין, הקבוצה יכולה להיכנס במהירות אל השוק הסיני ולהיות ספקית מרכזית של יצרניות הרכב הגדולות במדינה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות