אפקט המחסור: ואריסייט צברה מלאי רכיבים בשווי 20.8 מיליון שקל

31 אוגוסט, 2021

נערכת לגידול בכמות ההזמנות העתידיות ולגידול עתידי בייצור. בעקבות התחזית, היא החלה בפרוייקט הרחבת מפעל הייצור שלה בקריית גת, בהשקעה כוללת של כ-18 מיליון שקל

המחסור המתמשך הרכיבים המעיק על שרשרת האספקה של כל התעשיות הגדולות בעולם, ומצריך התמודדות מיוחדת במינה. חברת ואריסייט (Variscite) מלוד הנמצאת בבעלות טלסיס (70.6%) חשופה במיוחד למחסור ברכיבים, מכיוון שהיא מספקת מודולי מחשוב (SoM) בעלי צפיפות סיליקון גדולה מאוד. במסגרת הדו"ח הרבעוני של טלסיס, החברה דיווחה שכחלק מהיערכות החברה למחסור ברכיבים, הצליחה ואריסייט לאגור מלאי רכיבים בשווי של כ-20.8 מיליון שקל, כדי להבטיח את המשך הייצור והאספקה.

"הגדלת המלאים מנעה מחסור של חלק ניכר מהרכיבים. במונחים דולריים, המכירות של חברת הבת ואריסייט ברבעון השני 2021 היו הגבוהות אי-פעם". חברת ואריסייט מעסיקה כ-90 עובדים ועוסקת בפיתוח וייצור מודולי מחשוב (SoM) מבוססי ARM העומדים בתקנים צבאיים, תעשייתיים ורפואיים. המודולים שלה מספקים את ליבת המחשוב למוצרים אחרים, דוגמת מערכות רובוטיקה, מיכשור רפואי, מערכות תעשייתיות ועוד. היא שותפה אסטרטגית של NXP אשר מעניקה לה גישה ראשונית אל מעבדי i.MX עוד לפני שהם יוצאים לשוק.

מאות מתחרים בעולם

למרות שמדובר בשוק צומח שהיקפו צפוי להגיע לכ-3.5 מיליארד דולר ב-2025 בהשוואה לכ-1.5 מיליארד דולר ב-2018 (להערכת Global Market Insights), הוא כולל מאות יצרניות קטנות ואין בו חברה דומיננטית מרכזית. המתחרות הגדולות ביותר של ואריסייט הן: Technixion ,Toradex ,Phytec ו-TA. החברה נהנית מצמיחה ארוכת טווח במכירותיה. במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-92 מיליון שקל וברווח נקי של 21.9 מיליון שקל.

טלסיס דיווחה שוואריסייט מתמודדת עם זמינות מוגבלת של מעבדים המיוצרים על-ידי NXP ושל מספר ספקים נוספים. "מחסור שעלול להוביל במקרים מסויימים לדחייה של שבועות ספורים במועדי האספקה ללקוחות. במקביל, חברת ואריסייט נערכת לגידול בכמות ההזמנות העתידיות ולגידול עתידי בייצור". בעקבות התחזית, היא החלה בפרוייקט הרחבת קיבולת היצור של מפעל הייצור שלה בקריית גת בהשקעה כוללת של כ-18 מיליון שקל. קו הייצור החדש צפוי להתחיל לעבוד במהלך הרבעון האחרון של 2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות