ננו-דיימנשן תפתח יכולת הדפסה אוטונומית בשיתוף מכון פראונהופר הגרמני

9 ספטמבר, 2021

סיכמה על תוכנית פיתוח של שנתיים, שתתמקד ביכולות הדפסה אוטונומית ללא צורך במבנים תומכים. לפראונהופר יש 72 מכוני מחקר בגרמניה, עם תקציב מו"פ שנתי של 2.8 מיליארד אירו

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) תפתח את מדפסת הדור-הבא של החברה בשיתוף ארגון המחקר והפיתוח הגרמני Fraunhofer. לפראונהופר יש 72 מכוני מחקר שונים ברחבי גרמניה, שכל אחד  מתמקד בענף אחר של מדע יישומי. ננו-דיימנשן תשתף פעולה עם מכון פראונהופר להנדסת ייצור ואוטומציה (Fraunhofer IPA).

במסגרת תוכנית פיתוח בת שנתיים, ננו-דיימנשן ופראונהופר יתמקדו בפיתוח יכולות של ייצור והרכבה אוטונומיים של רכיבים אלקטרוניים במדפסת תלת-מימד ללא צורך במבנים תומכים (free form printing). הדפסה בשיטת free form תשפר את דיוק ההדפסה ותחסוך בחומרי גלם. היכולות שיפותחו במסגרת שיתוף הפעולה יוטמעו בדורות הבאים של מדפסת ה-DragonFly של ננו-דיימנשן. ארגון פראונהופר, על שלוחותיו השונות, מעסיק כ-29 אלף עובדים. תקציב הפיתוח השנתי של הארגון נאמד ב-2.8 מיליארד אירו, כ-70% מתוכו מגיע מחוזי מחקר ופיתוח עם הממשלה או חברות פרטיות, כדוגמת שיתוף הפעולה עם ננו-דיימנשן.

חברת ננו-דיימנשן פיתחה מדפסת תלת-מימד המשמשת לבנייה מהירה של אבות טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB). המדפסת מאפשרת לחברות אלקטרוניקה לפתח אבות-טיפוס באופן מהיר בתוך החברה (in-house), ולא להוציא את הפרויקט החוצה ליצרן חיצוני.

ברבעון השני של 2021 הכנסות החברה הסתכמו ב-811 אלף דולר בלבד (1.2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021) והפסד נקי של 19.6 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה יש כ-1.4 מיליארד דולר שהצטברו בעקבות סדרה של גיוסי הון שבוצעו בשנה האחרונה. את מצבור המזומנים מתכוונת החברה לנצל כדי לבצע סדרה של רכישות. השנה כבר הספיקה החברה לרכוש שתי חברות ישראליות: חברת הבינה המלאכותית דיפקיוב (DeepCube), שנרכשה ב-70 מיליון דולר, וחברת ננו-פבריקה (NanoFabrica), שפיתחה מדפסת להדפסת חלקים זעירים ואשר תמורתה שילמה ננו-דיימנשן כ-55 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: FraunHofer , ננו-דיימנשן