הסוללה הישראלית שתניע את מהפכת הרכב החשמלי [פודקאסט]

18 ספטמבר, 2021

תוכנית מס' 40 בפודקאסט של Techtime, עם דן קורפס מחברת Stordot, שפיתחה סוללת רכב שנטענת תוך 5 דקות בלבד. על הכימיה המהפכנית של הסוללה ועל בניית אקוסיסטם של טעינה מהירה בעולם הרכב

מנחה: יוחאי שויגר
עורך: רוני ליפשיץ
מנגינת פתיחה: ניר שדה

האורח שלי היום הוא דן קורפס, מנהל המוצר והנדסת מערכת בחברת סטורדוט (Stordot), שפיתחה סוללת רכב שנטענת במלואה תוך 5 דקות בלבד.

בשנים האחרונות תחום הטעינה המהירה של סוללות רכב התקדם משמעותית. ואולם, זמני הטעינה הממושכים של סוללות רכב הם עדיין מעצור שמעכב את האימוץ המסיבי של מכוניות חשמליות.

המפתח להאצת תהליך הטעינה הוא בכימיה הפנימית של הסוללה. באמצעות שינויים בתמהיל הכימי שמרכיב את הסוללה ומכתיב את תהליך הטעינה והפריקה, הצליחה חברת סטורדוט לייצר סוללה שנטענת תוך חמש דקות בלבד. טעינה אולטרה-מהירה תהפוך את המכוניות החשמליות לנגישות יותר, תפחית את הצורך בטעינה ממושכת לאורך הלילה, ותאפשר לנו להטעין את הרכב באותה קלות שבה אנחנו ממלאים דלק כיום.

דן קורפס, סטורדוט

בשיחה, מספר דן על החרדות הפסיכולוגיות שמונעות כיום מנהגים לרכוש מכוניות חשמליות, על פריצת הדרך הכימית שעומדת מאחורי האצת הטעינה, ועל החברה המיוחדת שמחלקת המחקר והפיתוח שלה נראית כמו הפקולטה לכימיה באוניברסיטה.

עקבו אחר כל תוכניותינו ב-Spotify

וגם ב-Apple Podcasts

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , Podcast , חדשות

פורסם בתגיות: דן קורפס , יוחאי שויגר , סטורדוט