LG רוכשת את חברת סייבלום

23 ספטמבר, 2021

תרכוש בשלב ראשון כ-64% מהון החברה תמורת 140 מיליון דולר, וגם תשקיע 20 מיליון דולר בחברה הישראלית, שפיתחה פלטפורמה מבוססת "תאומים דיגיטליים" המאפשרת ליצרניות רכב לוודא כי הרכב עומד בתקני אבטחת המידע

ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית LG, שמנסה להעמיק את חדירתה לשוק האוטומוטיב, רוכשת את השליטה בחברת הסייבר לרכב הישראלית סייבלום (Cybellum). לפי העסקה, שכבר אושרה על ידי דירקטוריון החברה, LG תרכוש כ-64% ממניות החברה תמורת כ-140 מיליון דולר, ובתקופה הקרובה תרכוש את יתרת המניות לפי הערכת שווי שתיקבע בעת ביצוע הרכישה. כמו כן, LG התחייבה לבצע השקעה של כ-20 מיליון דולר בסייבלום, שתתבצע במהלך הרבעון הרביעי. כלומר, לפחות לפי התנאים הנוכחיים, LG צפויה להשקיע בעסקת הרכש וההשקעה כ-240 מיליון דולר. סייבלום תמשיך לפעול כחברה עצמאית תחת אותו שם. זוהי הרכישה הראשונה של LG בישראל.

סייבלום פיתחה פלטפורמה לזיהוי אוטומטי וממוכן של חולשות אבטחה ובטיחות בכל מערכות התוכנה המצויות ברכב. הפלטפורמה מבוססת על יצירת "תאום דיגיטלי" (Cybellum Cyber Digital Twins) של כל מערכות התוכנה ברכב, החל מבקרי המנוע ומערכות התמסורת, וכלה במערכות הניהוג והחיישנים. היא כוללת תיעוד מלא של רשימת החומרים (BoM), הממשקים, מערכות ההפעלה, מערכות ההצפנה, גרסאות התוכנה, מרכיבי קוד פתוח ועוד. המערכת של החברה סורקת את התאום הדיגיטלי של הרכב ומאתרת וממפה את כל הסיכונים של המערכת. השימוש בהעתק הדיגיטלי של הרכב יאפשר ליצרן לזהות את כל נקודות החולשה לפני הוצאת הרכב לשוק, להוכיח לרשויות שהוא עומד בתקנים הבינלאומיים, ולאחר מכן לזהות התפתחות סיכונים חדשים כדי לעדכן את המכוניות שכבר נמסרו ללקוחות.

שת"פ עם טויוטה

בגלל שרשרת האספקה המורכבת של תעשיית הרכב והשימוש הגובר במחשבים ובתוכנות בתוך הרכב, ליצרנים אין כיום יכולת ראייה כוללת של כל משאבי התוכנה המצויים ברכב, ולכן הם לא יכולים לוודא עמידה מלאה בדרישות הבטיחות והאבטחה של התוכנות. המערכת של סייבלום מעניקה להם את היכולת הזאת. מדובר באתגר שיילך ויתגבר. הערכת חברת IHS Markit, בתוך מספר שנים יהיו בעולם כ-620 מכוניות מקושרות. חברת המחקר הבריטית Uswitch צופה שהן יאספו מידע אישי בקצב של כ-25GB בשעה. להערכתה, המכונית המקושרת היא יעד לעברייני סייבר, כאשר התקיפות נגד מכוניות מקושרות זינקו בכ-99% בשנה האחרונה.

בחודש יולי חתמה סייבלום על הסכם עם טויוטה לשיתוף פעולה בפיתוח ואספקת מערכת אבטחה מבוססת "תאומים דיגיטליים", אשר תסייע ליצרניות רכב יפניות לעמוד בדרישות תקני האבטחה החדשים, UNECE WP. 29 ו-ISO 21434.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , חברות סטראט-אפ , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: LG , סייבלום , תאום דיגיטלי