סימני התאוששות בשוק מוצרי האלקטרוניקה

4 אוקטובר, 2021

למרות המחסור ברכיבים והנסיקה בעלויות הלוגיסטיקה, שוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים נמצא בצמיחה בכל העולם. נשיא ומנכ"ל CTA גרי שפירו: "המגיפה הידקה לתמיד את הקשר בין הלקוחות לבין הטכנולוגיה"

חברת CEVA הישראלית דיווחה לאחרונה על שורה של מוצרים חדשים המבוססים על הקניין הרוחני שלה אשר צפויים לצאת לשוק בשבועות הקרובים, לאחר עיכובים רבים, שבחלק מהמקרים נמשכו כמעט שנתיים – מאז פרוץ מגיפת הקורונה בעולם. בין המוצרים החדשים: מצלמת GoPro Hero 10, המבוססת על מעבד התמונה של סיוה, שואב האבק הרובוטי +Roomba j7 של iRobotֿ הכולל טכנולוגיית היתוך חיישנים של סיוה, אוזניות Pixel Buds A-Series של גוגל ומכשיר השמיעה SoundControl Hearing Aids של Bose הכוללים שניהם את טכנולוגיית Bluetooth של סיוה, ומוצרים נוספים.

האם ההכרזות האחרונות של החברה הישראלית הן חלק ממגמה עולמית או מקרה פרטי? משבר הקורונה והריחוק החברתי יצרו דרישה עצומה בתעשיית האלקטרוניקה עבור כל המוצרים המספקים תשתיות לעבודה ובילוי מהבית, ממחשבים ועד שרתים ומרכזי ענן, אולם הוא פגע קשה בשוק מוצרי הצריכה האחרים. נתונים חדשים שפורסמו לאחרונה מראים שככל הנראה התעשייה העולמית למדה להתמודד עם המשבר, ולמרות המחסור החמור ברכיבים אלקטרוניים, מתחילה להראות סימני צמיחה ראשוניים.

מחקר חדש של חברת The Business Research Company הבריטית מעריך שבשנת 2021 תהיה צמיחה של כ-11.2% בשוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים, אשר יצמח להיקף של כ-1,055 מיליארד דולר, בהשוואה ל-949 מיליארד דולר ב-2020. כך למשל, שוק שואבי האבק הרובוטיים צפוי לצמוח השנה בשיעור של 13.9% ולהגיע להיקף של כ-4.84 מיליארד דולר. מדובר בגומחה אחת בתוך כלל שוק אבזרי האלקטרוניקה הביתיים, אשר הסתכם בשנת 2020 בהיקף של כ-60.8 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח השנה בכ-10.9% ולהגיע להיקף של כ-67.5 מיליארד דולר.

צמיחה של 18% במכירות אלקטרוניקה בידורית

המגמה הזאת מורגשת בשווקים רבים: שוק הסמארטפונים יצמח השנה בשיעור של 11.9% ויגיע להיקף מכירות של כ-15 מיליארד דולר. המכירות של סוללות גיבוי (Power Bank) יגיעו ב-2021 להיקף של 12.9 מיליארד דולר בהשוואה ל-11.5 מיליארד דולר ב-2020. להערכת חברת המחקר GfK, שוק מוצרי הבידור האלקטרוניים יצמח השנה בכ-18%, בעקבות הירידה בהיקף היציאה לבילויים מחוץ לבית. המגמות האלה באות לידי ביטוי גם בדו"חות של חלק מקבלניות הייצור הגדולות. חברת Jabil דיווחה על מכירות בהיקף של 7.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון, בהשוואה ל-6.8 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

מנהל הכספים של החברה, פול לנדסטרום, אמר בשיחת הוועידה לפני חודשיים, ששוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים מתאושש: "הדבר בולט במיוחד בשווקים המתפתחים, שבהם יש צמיחה של 50% בהיקף הרכישות של מוצרי צריכה אלקטרוניים". חשוב לזכור: הצמיחה במכירות לא תמיד מבטאת גידול בשוק במונחי מספר יחידות, שכן המחסור ברכיבים ועלויות הלוגיסטיקה הצומחות דוחפות עלייה במחירים. אולם בשורה התחתונה, הקורונה ממשיכה להיות אחד מכוחות השוק החזקים ביותר.

להערכת Consumer Technology Association (הגוף העומד מאחורי תערוכת CES), שוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים בארה"ב יצמח השנה ב-7.5% ויגיע לשיא מכירות של כ-487 מיליארד דולר, בגלל הדרישה הגוברת למוצרים טכנולוגיים המקילים על החיים בתנאי ריחוק חברתי: פתרונות לעבודה מהבית, לימוד מהבית, בילוי בבית והשקעה גוברת במוצרי טכנולוגיה רפואיים. נשיא ומנכ"ל CTA גרי שפירו, סיכם את התופעה: "המגיפה הידקה לתמיד את הקשר בין הלקוחות לבין הטכנולוגיה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , תעשייה וניהול