מרכז נתונים אוטומטי: ג'וניפר השיקה את Apstra 4.0

1 נובמבר, 2021

מנכ"ל ג'וניפר ישראל, איציק מלכה: "מערכות מוכוונות מטרה כמו אפסטרה, מאפשרות למשתמשים להגדיר את היעדים של הרשת, כולל יעדים עסקיים, וכל השאר מתבצע באופן אוטומטי"

חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) השיקה בישראל את מערכת הניהול האוטומטית של מרכזי נתונים, Apstra 4.0, במסגרת אסטרטגיית הבינה המלאכותית של החברה. בחודש ינואר 2021 היא רכשה את חברת Apstra, אשר פיתחה טכנולוגיה לניהול רשת אוטונומי מוכוון מטרה (intent-based networking). העיסקה בוצעה במסגרת אסטרטגיית רשת התקשורת האוטונומית שעליה הכריזה ג'וניפר בסוף 2019, בעקבות רכישת חברת Mist באמצע 2019.

מנכ"ל ג'וניפר ישראל, איציק מלכה (בתמונה למעלה), הסביר שניהול מוכוון מטרה הוא מושג חדש בתחום מרכזי הנתונים ומאפשר לגשר בין הארכיטקט לבין המתפעלים של מרכז הנתונים. "הרבה מאוד מרכזי נתונים עדיין מתנהלים בצורה ידנית. מערכות מוכוונות מטרה מאפשרות להגדיר את היעדים של הרשת, כולל יעדים עסקיים, וכל השאר מתבצע אוטומטית. החלק המרכזי בפתרון טמון ביכולת להבין מה מתחולל ברשת התקשורת. מערכת Apstra מקבלת את הפרמטרים של הרשת, שהוגדרו על-ידי המשתמש, ומתרגמת אותם למערך של קישורים בין המתגים לבין השרתים במרכז התקשורת".

בעקבות העסקאות האחרונות שינתה ג'וניפר את הגדרת המשימה שלה וכיום היא מגדירה את עצמה כספקית פתרונות רשת מוכווני בינה מלאכותית (AI-driven networks). ברבעון השלישי של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-1.19 מיליארד דולר.  תחזית המכירות לרבעון האחרון של 2021 היא 1.26 מיליארד דולר. בשיחת הוועידה עם משקיעים בשבוע שעבר, אמר המנכ"ל רמי רחים שהמכירות של מוצרי ה-AI של החברה צמחו בשיעור שנתי של 35% ולהערכתו הם יתרמו לצמיחה שנתית כוללת בשיעור של 5%-9%.

בחודש האחרון חשפה ג'וניפר את סדרת המתגים החדשה QFX5700 המיועדים להתמודד עם עומסים כבדים בענן. המתגים החדשים בעלי יכולות מדרג לפי צמיחה (scale-as-you-grow), משלבים מארג IP ומופיעים בפלטפורמה מודולרית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , תקשורת

פורסם בתגיות: ג'וניפר