סיליקום זכתה בנצחון תכנון בהיקף 30 מיליון דולר

2 נובמבר, 2021

המנייה עלתה ב-10%. מנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך: "אנחנו מאמינים שהיכולת שלנו לעמוד בלוחות הזמנים מילאה תפקיד חשוב בזכייה בפרוייקט הזה"

Silicom's Product

חברת סיליקום (Silicom) מכפר-סבא קיבלה מלקוח בצפון אמריקה הזמנה בהיקף של 30 מיליון דולר לאספקת מערכת Edge Smart Platform שהותאמה לצורכי הלקוח. המוצרים יימסרו ללקוח במהלך 2022. החברה דיווחה שמדובר במוצר אשר עשוי להביא להזמנות שנתיות בהיקף של כ-50 מיליון דולר, מרגע שהייצור והפריסה של המערכות החדשות יגיעו לשלב יציב. בעקבות ההודעה זינקה מניית סיליקום בנסד"ק בכ-10% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-320 מיליון דולר.

מנכ"ל סיליקום, שייקה אורבך, גילה שבהזמנה המקורית של הלקוח לפני כשנה הוא ביקש פלטפורמה סטנדרטית, אולם במסגרת עבודת ההתאמה המשותפת התבררו צרכים נוספים, והיקף ההזמנה צמח עשרה. לדבריו, אחד מהשיקולים של הלקוח היה זמני האספקה. "לאור האופי הבלתי צפוי של משבר הרכיבים והצורך של הלקוח לבצע פריסה מהירה של המערכות, אנחנו מאמינים שהיכולת שלנו לעמוד בלוחות הזמנים מילאה תפקיד חשוב בזכייה בפרוייקט הזה".

נצחון התכנון קשור ככל הנראה לקשרים האסטרטגיים של סיליקום עם חברת אינטל, אשר מסייעת לסילקום להתמודד עם המחסור ברכיבים המקשה כיום על כל מגזרי התעשייה. פלטפורמת Edge Smart הושקה במאי 2019 כשהיא מבוססת על רכיבי FPGA של אינטל ועל מעבדי Xeon של אינטל. בשיחת הוועידה עם משקיעים בחודש אוגוסט 2021, סיפר אורבך שהעיכובים בשרשרת האספקה מאיטים את צמיחת החברה. יחד עם זאת הוא אמר ששיתוף הפעולה עם אינטל מצמצם את השפעת המחסור. "הקשרים ההדוקים עם אינטל מסייעים לנו להבטיח אספקה של רכיבים מרכזיים. בנוסף, הרבה פרוייקטים מגיעים אלינו דרך אינטל".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: סיליקום