סולאר-אדג’ מקימה מפעל ייצור במקסיקו

3 נובמבר, 2021

זאת בעקבות הסגר שהשבית את המפעל שלה בווייטנאם. השקיעה 19 מיליון דולר בחברת AutoGrid. דיווחה על הכנסות שיא ברבעון השלישי. החליטה לא לגלגל את הייקור ללקוחות: "לא רוצים לפגוע בעסקי הלקוחות"

חברת סולאר-אדג’ (SolarEdge) מקימה בימים אלה מפעל ייצור נוסף, במקסיקו. כך גילה אתמול (ג’) המנכ”ל צבי לנדו, בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדו”ח הרבעוני של החברה. המפעל צפוי להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2022, ולספק את כל הביקושים המגיעים מהשוק האמריקאי. כיום יש לסולאר-אדג’ מפעלים בסין, בישראל, בווייטנם ובהונגריה. סיפורו של המפעל קשור מאוד למלחמת הסחר בין סין וארה”ב: בשנת 2019 הקימה סולאר-אדג’ מפעל בווייטנם כדי לעקןף את מכסי-המגן הגבוהים שארה”ב הטילה מוצרים המיוצרים בסין.

היא הצליחה אומנם להפחית את התלות בסין, ומשקל המפעל צמח לכ-20%-25% מכלל התפוקה של החברה, אולם הקורונה טרפה את הקלפים: סגר ממושך שהוטל בווייטנאם במהלך הרבעון השלישי 2021 השבית את המפעל למשך 12 שבועות וחייב את סולאר-אדג’ לנתב שוב ייצור לסין, מהלך שגם נגס בריווחיות שלה ברבעון. להקמת מפעל במקסיקו יש יתרונות נוספים בהשוואה לווייטנאם: גם הוא יהיה פטור ממכסי-המגן הסיניים, אולם  זמני האספקה ועלויות השינוע ממנו לשוק האמריקאי יהיו נמוכים בהרבה.

בשיחת הוועידה אמר לנדו: “שהמפעל החדש במקסיקו “יגדיל משמעותית את התפוקה שלנו ויעניק לנו גמישות גדולה בעמידה בביקושים הגדלים בשוק האמריקאי”. בעבר תפס השוק האמריקאי יותר ממחצית מהכנסות החברה, וכיום הוא אחראי לכ-39.5% מהמכירות. משקל השוק האירופי צמח ברבעון האחרון לכ-49.2% מההכנסות. המדינות שבהן נרשמה הצמיחה הגבוהה ביותר היו גרמניה ואיטליה. הכנסות שיא נרשמו גם בפולין, צרפת, תאילנד וטאיוואן.

המפעל הווייטנאמי יפגע גם בריווחיות הרבעון האחרון 2021

היקף המכירות סולאר-אדג’ הגיע ברבעון השלישי לשיא של 526.4 מיליון דולר – צמיחה של 56% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020. “אנחנו רואים צמיחה בביקושים במגזר המסחרי, על רקע הרצון של חברות להפחית את טביעת הפחמן שלהן”. בעקבות נזקי ההשבתה בווייטנאם, אשר תכביד על הריווחיות גם ברבעון האחרון של 2021, פירסמה סולאר-אדג’ תחזית מכירות של 530-560 מיליון דולר בשולי רווח של 30%-32%, בהשוואה ל-34% ברבעון השלישי.

לנדו גם סיפר שהחברה קיבלה החלטה אסטרטגית שלא לגלגל את הגידול בעלויות הייצור והשינוע ללקוחות. “אנחנו לא מסתכלים על זה בטווח הקצר. הלקוחות שלנו ביצעו הזמנות מוקדם ותכננו את התקציב שלהם בהתאם, בעיקר הלקוחות המסחריים. היכולת שלנו לספק את המוצרים בזמן ולעמוד בהתחייבויות, חשובה מאוד ליחסים עם הלקוחות בטווח הארוך, ואנחנו כבר רואים פירות לכך. לכן אנחנו לא רוצים להגיב באופן שישפיע על הפעילות העסקית של הלקוחות שלנו”.

ההכנסות ב-2021 משוק הרכב החשמלי -70 מיליון דולר

גם ההכנסות מהתחומים הלא-סולאריים הגיעו ברבעון השלישי לשיא של 49.5 מיליון דולר. מעבר לתחום הליבה הסולארי, חברת סולאר-אדג’ פועלת בשלושה תחומים נוספים: סוללות ליתיום-יון, מערכות אל-פסק (USP) ומערכות הנעת כוח לרכב חשמלי. ברבעון השלישי מירב ההכנסות הלא-סולאריות הגיעו ממכירת סוללות ליתיום. למרות אי-יציבות בשוק הרכב, סולאר-אדג’ צופה שההכנסות מתחום הרכב החשמלי יגיעו להיקף של כ-70 מיליון דולר ב-2021.

השקעה מפתיעה ב-AutoGrid

עוד נחשף בשיחת הוועידה, כי סולאר-אדג’ השקיעה לאחרונה כ-19 מיליון דולר בחברת AutoGrid הקליפורנית, במסגרת סבב גיוס הון שהובל על-ידי שניידר אלקטריק. חברת AutoGrid פיתחה פלטפורמת “תחנת-כוח וירטואלית”, המאפשרת לחברות חשמל ותשתית לנהל את החשמל שמגיע ממקורות מבוזרים. בעבר הכריזה סולאר-אדג’ על פיתוח של פלטפורמה מהסוג הזה, וייתכן כי ההשקעה הזו קשורה לכך.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , משבר הקורונה , קלינטק

פורסם בתגיות: AutoGrid , מקסיקו , סולאר-אדג'