עסקת Knowtion מכניסה את שירהטק ללב התעשייה האירופית

8 נובמבר, 2021

הצוות של Knowtion הגרמנית יהיה אחראי על מרכיבי הבינה המלאכותית בפלטפורמת החיישנים iCOMOX. "העיסקה תומכת במעבר של שירהטק ממכירת חיישנים לאספקת שירותים על-גבי פלטפורמה מלאה"

בתמונה למעלה: אוהד רוג (משמאל) וחומרת החיישנים iCOMOX

העיסקה שבה רכשה חברת שירהטק  (Shiratech) מפתח תקווה את חברת Knowtion הגרמנית בסוף אוקטובר 2021, מהווה שלב ראשון באסטרטגיה של בניית חברה גלובלית המתכננת לבצע עסקאות רכש נוספות. כך גילה ל-Techtime סמנכ"ל הכספים של החברה, אוהד רוג. לדבריו, חברת Knowtion גם תהיה מרכז הפעילות האירופית של שירהטק, וגם תפתח את הדור הבא של מערכות הבינה המלאכותית של החברה. "נשנה את שם החברה ל-Shiratech Global ונמשיך בצמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות".

שירהטק נמצאת בבעלות א.י אלקטרוניקה, SIBF, יוניקורן ומשקיעים נוספים, ומעסיקה כיום כ-40 עובדים. היא פיתחה את פלטפורמת הניטור iCOMOX, המבוססת על קופסת חומרה הכוללת 5 חיישנים שונים אשר שואבים מידע ישירות מהמכונות בקו הייצור או מכל מקור מידע אחר, ואלגוריתמיקה המנתחת את המידע ומאפשרת לקבל יכולות של ציוד חכם גם ממכונות "טיפשות".

מדוע החלטתם לרכוש חברת בינה מלאכותית באירופה?

אוהד רוג: "הגענו למסקנה שייקח לנו 3 שנים והשקעה של כ-5 מיליון דולר לפתח את יכולות הבינה המלאכותית שאנחנו רוצים לספק לפלטפורמה שלנו, ביחד איתם אנחנו יכולים לעשות זאת בתוך שנה ובמחיר נמוך יותר. המטרה היא לפתח את יכולת הבינה המלאכותית שלנו באופן משמעותי, מהר ונכון. היתה לנו היכרות מוקדמת עם נואושן, מכיוון שהיא פיתחה חלק מהטכנולוגיות הנמצאות היום ב-iCOMOX ויכולת העבודה המשותפת שלנו היתה מאוד טובה.

"לנואושן יש פרוייקטים מאוד משמעותיים בגרמניה. שלושת בעלי המניות המרכזיים בחברה יושבים בהנהלת המכון הטכנולוגי של קרלסרוה (IEE), והחברה עובדת עם הממשלה הפדרלית ועם חברות ענק כמו ב.מ.וו. החברה קשורה לתחומים שמעניינים אותנו, כמו רכב, תעשייה וביטחון ומתמחה בעולמות שיש בהם עיבוד מורכב כמו בתעשיות הרכב והתעופה. החיבור ביניו היה מאוד טבעי".

כיצד יתנהל המיזוג?

"חברת נואושן מעסיקה היום 13 עובדים. בעקבות השלמת העיסקה, היא הופכת להיות המרכז האירופי שלנו. כיום יש לה יותר מ-300 לקוחות, היא פותחת לנו גישה אליהם ואל הממשל הגרמני. היא תשמש כמרכז שיווקי וכמרכז טכנולוגיות הבינה המלאכותית וארכיטקטורת התוכנה שלנו. יש להם נסיון רב בתחום הזה, מכיוון שכבר משנת 2010 הם מפתחים אלגוריתמים של בינה מלאכותית לעולם התעשייתי והעיבוד התהליכי בגרמניה".

מהי משמעות המהלך מבחינתכם?

"הוא תומך במעבר של שירהטק ממכירת חיישנים לאספקת שירותים על-גבי פלטפורמה מלאה. המטרה היא למכור שירותים ארוכי טווח. אנחנו גם מתכננים להשתמש בפתרונות שנואושן פיתחה עבור חברות ענק, ולשווק אותם ללקוחות שלנו על-גבי הפלטפורמה שלנו, אשר כוללת חומרה, תוכנה, ושירותי עיבוד בענן במתכונת של SaaS".

רוג לא מסר פרטים פיננסיים על העיסקה, אולם גילה שהיקפה מסתכם בכמה מיליוני שקלים אשר ישולמו בתשלומים לאורך 18 חודשים, וכוללים מרכיב של תמורה מותנית בתוצאות. ככל הנראה העיסקה מומנה בתמורה מגיוס ההון הפרטי שהחברה ביצעה ביוני 2021, שבמהלכו היא גייסה כ-10 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל.

במקביל לצוות המקצועי הגרמני, החברה צירפה לאחרונה אל שורותיה את פרופ' אריק שמיר, לשעבר דיקן ביה"ס למדעי המחשב במרכז הבינתחומי, אשר ישמש בתור יועץ פעיל בתחום הבינה המלאכותית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: Industry 4.0 , שירהטק