ב.מ.וו הצטרפה להשקעה בחברת הסייבר אפסטרים

9 נובמבר, 2021

BMW היא קבוצת הרכב הרביעית שמשקיעה באפסטרים, שגייסה עד כה כ-105 מיליון דולר. אפסטרים פיתחה פתרון הגנה מבוסס-ענן לכלי-רכב מקושרים ואוטונומיים

יצרנית הרכב הגרמנית BMW ביצעה השקעה בחברת הסייבר הישראלית אפסטרים (Upstream Security) באמצעות קרן ההון-סיכון של החברה BMW i Ventures. ההשקעה של BMW מתבצעת במסגרת סבב C, שבו גייסה החברה בסך הכול 62 מיליון דולר. סכום ההשקעה לא פורסם.

BMW היא קבוצת יצרני הרכב הרביעית שמשקיעה באפסטרים, אחרי ההשקעות של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי וכן קבוצת וולוו ויונדאי. מאז הקמתה בשנת 2017 גייסה החברה סכום של 105 מיליון דולר, לא כולל השקעתה של BMW.

להערכת BMW, יש כיום כ-14 מיליון כלי רכב מקושרים מתוצרתה על הכבישים ברחבי העולם. שיתוף הפעולה בין BMW לבין אפסטרים התחיל בשנת 2019 כשאפסטרים הצטרפה לתוכנית Garage Startup BMW והפכה לספקית פתרונות לקבוצת BMW.

אפסטרים פיתחה פתרון אבטחה מבוסס ענן לכלי-רכב מקושרים ואוטונומיים. המערכת מאפשרת ליצרניות רכב ולמנהלי ציי רכב גדולים לספק מערך אבטחה באמצעות פלטפורמת ענן, המעניקה הגנה מפני מתקפות סייבר לכל כלי-הרכב המקושרים שבניהולם. מאחר שהמערכת מנטרת את תעבורת הנתונים שמפיקות מערכות הרכב, הפלטפורמה של אפסטרים משמשת גם לצורך יישומי טלמטריה.

נקודת תורפה של התעשייה

הפתרון של אפסטרים נותן מענה לנקודת תורפה מתפתחת בתעשייה, לאור הגידול המואץ במספר כלי-הרכב המקושרים וההופעה הצפויה של כלי-רכב אוטונומיים באופן חלקי או מלא בתחילת העשור הבא. אומנם תעשיית הסייבר מקדישה משאבים רבים בפיתוח פתרונות הגנה לכלי-רכב, אולם רק חברות מעטות השלימו את הפיתוח של פתרונות ישימים וזמינים בשוק – ומרביתם מבוססים על תוכנה או חומרה שיש להתקין ברכב עצמו. כלומר במסגרת תהליך הייצור.

הפתרון של אפסטרים מספק הגנה קולקטיבית על כל כלי-הרכב המחוברים לרשת התקשורת של יצרנית הרכב או ציי הרכב. לכן ניתן יהיה להחיל אותו מיידית, ולכלול בתוכו אפילו כלי רכב שכבר מצויים בדרכים – ללא צורך בהתקנת חומרה או תוכנה בתוך הרכב עצמו.

מאחר שפתרון ההגנה מיועד להעניק הגנה גלובלית על עשרות אלפי ואף מאות אלפי כלי רכב המחוברים במקביל לרשת, המערכת של אפסטרים מתבססת על טכנולוגיה של למידה עמוקה וניתוח ביג דאטה. היא אוספת מידע מעשרות החיישנים והפרוטוקולים של כלי הרכב ומעבדת אותו בתוך מערכת אנליטיקה שיודעת לבצע קורלציה בין אלפי מכוניות, ולזהות התקפות סייבר עוד בשלב ראשוני, לפני שהן מתפשטות לשאר כלי-הרכב ברשת.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחת סייבר , גיוסי הון , ענן

פורסם בתגיות: BMW , אפסטרים