יצרנית החיישנים TriEye גייסה 74 מיליון דולר

10 נובמבר, 2021

החברה פיתחה חיישן אינפרה-אדום בתדרי SWIR עבור תעשיית הרכב. מתכננת להתרחב ליישומים נוספים כמו זיהוי ביומטרי, אוטומציה של קווי ייצור, חקלאות ואבטחה. בגיוס השתתפה גם קרן Tawazun מאיחוד האמירויות

בתמונה למעלה: מייסדי TriEye (מימין לשמאל): עומר קאפח, אבי באקאל ופרופ' אוריאל לוי. צילום: מקסים דינשטיין

חברת TriEye מתל-אביב השלימה גיוס הון שהיקף של 74 מיליון דולר בהובלת הקרנות M&G Investments ו-Varana Capital. החברה הוקמה בשנת 2017 על-ידי המנכ"ל אבי בקל, סמנכ"ל המו"פ עומר קאפח ופרופ' אוריאל לוי, ופיתחה פיתחה חיישני SWIR (אינפרא-אדום באורך גל קצר), המבוססים על טכנולוגיית CMOS. הייצור בטכנולוגיית CMOS מאפשר להוזיל את עלות ייצור החיישן בסדר גודל משמעותי בהשוואה לתהליך המקובל התעשייה המבוסס על טכנולוגיית InGaAs מורכבת ויקרה. הדבר מאפשר להטמיע את החיישן במערכות קצה רבות ומגוונות, דוגמת כלי-רכב בייצור המוני.

החברה כבר התאימה את הטכנולוגיה שלה לשני יישומים מרכזיים בעולם הרכב: מערכות ניטור נהג (DMS) ומערכות עזר בטיחותיות (ADAS) ונהיגה אוטונומית. להערכת החברה, החיישן שלה מספק למערכות ADAS תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור בעת זריחה ושקיעה, ותנאי מזג אוויר קשים כמו גשם, ערפל ואבק. אלה התנאים שבהם מצלמות הרכב הקיימות מתקשות לתפקד ביעילות. בנוסף, החיישן מאפשר להפיק מפת עומק של הסביבה ברזולוציה גבוהה, בדומה למפות העומק של חיישני LiDAR, אולם במחיר נמוך משמעותית.

בגיוס ההון השתתפו גם בגיוס השתתפו גם קרן Tawazun SDF מאיחוד האמירויות שזו השקעתה ראשונה בחברה ישראלית, סמסונג ונצ׳רס, Deep Insight, קבוצת Allied ודיסקונט קפיטל, והמשקיעים הקיימים בחברה: אינטל קפיטל, פורשה, Grove Ventures ומריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט). מאז הקמתה החברה גייסה כ-96 מיליון דולר (כולל הגיוס הנוכחי). כיום החברה מעסיקה כ-80 עובדים ומתכננת לגייס כמה עשרות עובדים נוספים כדי לתמוך בהרחבת הפעילות.

ההון שגוייס ישמש בין השאר לקידום את הטכנולוגיה של החברה בתחומים נוספים, בהם: זיהוי ביומטרי, אוטומציה של מפעלים וקווי ייצור, חקלאות ויישומי אבטחה אזרחיים. בין לקוחות החברה נמצאות יצרנית המכוניות Porsche, ספקיות טיר-1 לתעשיית הרכב דוגמת Continental הגרמנית ו-DENSO היפנית, וחברת Trimble האמריקאית המספקת טכנולוגיות לתעשיית הציוד הכבד.

עובדי חברת TriEye. מגייסת עובדים נוספים
עובדי חברת TriEye. מגייסת עובדים נוספים
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: SWIR , trieye