MobileODT תשתתף במבצע ארצי בהודו לאיתור סרטן צוואר הרחם

16 נובמבר, 2021

יעד המבצע הוא לסקור את כל הנשים בהודו בגילאים 30-65. MobileODT פיתחה ערכה שמאפשרת לאבחן ממצאים לסרטן צוואר הרחם באמצעות סמרטפון. במבצע ייעשה שימוש בכ-5,000 ערכות של החברה

חברת MobileODT מתל אביב, שפיתחה מכשיר המאפשר לאבחן ממצאים מחשידים לסרטן צוואר הרחם באמצעות הסמרטפון, תשתתף במבצע סקר חסר תקדים בהיקפו שיוצא לדרך בימים אלה בהודו לאבחון מוקדם של סרטן צוואר הרחם. הודו אחראית לכחמישית ממקרי סרטן צוואר הרחם בעולם, ומטרת המבצע היא להגדיל את שיעורי האבחון המוקדם. היעד של המבצע הינו שאפתני מאין כמוהו: לאפשר לכל הנשים באוכלוסיית הסיכון, בגילאים יבן 30-65, בכל רחבי הודו לעבור את הבדיקה. יהיה זה מבצע הסקר הגדול ביותר שהתקיים אי-פעם בהודו.

המבצע ינוהל על ידי חברת Karkinos Healthcare, המתמחה בטכנולוגיות לאבחון מוקדם של סרטן, וחברת GenWorks Health, המפיצה של MobileODT בהודו. בדיקות הסקר יתנהלו לפי פרוטוקול האבחון שקבע ארגון הבריאות הבינלאומי (WHO), לפיו יש לבצע ראשית בדיקת משטח לאיתור ה-DNA של נגיף הפפילומה (HPV), ולאחר מכן לבצע אימות באמצעות בדיקת קולפוסקופיה. במבצע בהודו תתבצע בדיקת הקולפוסקופיה באמצעות המכשיר של MobileODT. להערכת MobileODT, במבצע ייעשה שימוש בכ-5,000 ערכות של מכשיר ה-EVA שפיתחה.

קולפוסקופיה ניידת באמצעות הסמרטפון

MobileODT, אשר הוקמה בשנת 2012 ומנוהלת כיום על ידי המנכ"ל ליאון בוסטון, פיתחה ערכה ניידת וזולה בשם EVA System, המתבססת על יכולות העיבוד והצילום של הסמרטפון ומאפשרת לבצע את בדיקת הקולפוסקופיה הווגינאלית ולנתח את התוצאות באמצעות AI. הערכה כוללת עדשת הגדלה המורכבת על-גבי מצלמת הסמרטפון ויחידת תאורה עוצמתית המאפשרת לקבל הדמאה ברורה של צוואר הרחם. בתום הבדיקה ניתן להעביר את צילומי הבדיקה באמצעות אפליקציה לגניקולוגים ורופאים מומחים לצורך אבחון. החברה פיתחה גם יכולת פיענוח חכמה של הבדיקה, המתבססת על אלגוריתמים שפותחו באמצעות למידת מכונה שנעשתה מול מאגרים גדולים של צילומי הדימות של מטופלות ובשיתוף קולפוסקופיסטים מובילים בארצות הברית. תוצאת האבחון מתקבלת תוך כדקה כשהמטופלת נמצאת עוד בחדר הרופא.

הערכה מאפשרת לאחיות, מיילדות ומטפלים לבצע בפשטות את בדיקת האבחון גם באזורים מרוחקים ובמדינות שבהן התשתית הרפואית לקויה, ובכך לסייע בהפחתת שיעורי התמותה מסרטן צוואר הרחם. ערכת EVA System קיבלה ב-2016 את אישור ה-FDA והיא נמכרת כיום בכ-30 מדינות ונמצאת בשימוש ב-60 מרפאות בארצות הברית. בימים אלה מציינת החברה כמיליון בדיקות שבוצעו באמצעות הערכה שלה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: MobileODT , הודו , סרטן צוואר הרחם