ניסטק רכשה ארבע מכונות השמת רכיבים חדשות

16 נובמבר, 2021

ביצעה השקעה בהיקף של כ-6 מיליון שקל בהגדלת קיבולת הייצור בשלושת מפעליה בפתח תקווה, בקצרין ובמעלות. התקנת המערכות החדשות תושלם עד סוף 2021

בתמונה למעלה: מכונת ההשמה של סמסונג (מימין) ומערכת ה-Rework של Esra

קבוצת ניסטק (Nistec) רכשה מערכות ייצור חדשות עבור מפעלי הייצור האלקטרוני שלה בפתח תקווה, במעלות ובקצרין. במסגרת פרוייקט ההצטיידות בהיקף כולל של כ-6 מיליון שקל, נרכשו ארבע מכונות השמה חדשות מתוצרת סמסונג, שני תנורי הלחמה של Heller (ארה"ב) ותנור הלחמה מתוצרת TSM הקוריאנית, מערכות בדיקת מעגלים מתוצרת Aleader הסינית, מערכת השמת רכיבים לעבודות Rework מתוצרת חברת Kurtz הגרמנית ומכונת ספירת רכיבים אוטומטית תוצרת VisiConsult (גרמניה). התקנת כל המערכות במפעלי החברה תושלם עד סוף 2021.

מכונות השמת הרכיבים הותקנו במפעל ניסטק במעלות (ניסטק צפון) ובמפעל בקצרין (ניסטק גולן). המכונות הן מדגם SM482 וכוללות שישה ראשי השמה המעניקים להן קיבולת השמה של עד28,000 רכיבים בשעה. הן פועלות ביחד עם מזינים (Feeder) חכמים המאפשרים טעינה אוטומטית של הרכיבים במכונה ועם עגלות טעינה ייעודיות להכנת Setups המקצרים את זמני הכנת הקו לתחילת הייצור. שני תנורי ההלחמה (Reflow) של Heller מדגם MK5 1809 הותקנו במפעל החברה בפתח תקווה. הם מספקים שליטה מדויקת בפרופיל הטמפרטורה בזמני תגובה של פחות מ-1 שנייה אחת לשינוי של 0.1ºC מעלות. מהירות המסוע בקו הינה 80 ס"מ לדקה. תוספת חלון בתהליך ההלחמה מאפשר להלחים כרטיסים גדולים מאוד כרטיסים צפופים מאוד.

המפעל בפתח תקווה גם קיבל את מערכת ה-Rework מדגם OHR550XL של Esra הגרמנית, המתאימה להלחמת רכיבים במעגלים גדולים (530 מ"מ על 610 מ"מ) ובמגוון גדלים: מרכיבי 01005 זעירים ועד רכיבים בגודל 70X70 מ"מ. המפעל בקצרין מקבל את מכונת ספירת הרכיבים XRH של VisiConsult הגרמנית, המאפשרת ספירה אוטומטית של הרכיבים האלקטרוניים הנמצאים במארזי רכיבים באמצעות קרני רנטגן, כולל מארזים גדולים הכוללים אלפי רכיבים. מנכ"ל קבוצת ניסטק, יצחק ניסן, אמר שההשקעה נועדה לספק מענה לצורכי ייצור מתקדמים ולהגדיל את קיבולת הייצור תוך קיצור זמני האספקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SMT , ניסטק