SCD מחדשת את קו הייצור; הכריזה על גלאי MWIR יוצא-דופן

23 נובמבר, 2021

יצרנית השבבים המסתורית מהגליל מייצרת את גלאי ה-IR המתקדמים ביותר בעולם. "אנחנו מספקים לישראל עצמאות ועליונות בתחום האלקטרואופטיקה"

בתמונה למעלה: גלאי IR ממשפחת Crane של SCD. פריצת דרך טכנולוגית בתחום המזעור

חברת SCD מאזור התעשייה משגב בגליל מחדשת את תשתית ייצור השבבים שלה במסגרת פרוייקט רב-שנתי בהיקף של כמה עשרות מיליוני דולרים שיסתיים בשנת 2022. סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק של החברה, קובי זאושניצר, סיפר ל-Techtime שפרוייקט "פאב2020" של החברה ממוקד ברכש ציוד ייצור חדש שיאפשר לייצר חיישנים בטכנולוגיות חדשות ולהגדיל את קיבולת הייצור. "אנחנו מיישמים את התוכנית בהדרגה מכיוון שהיא כוללת החלפת המכונות הישנות במכונות חדשות, בלא לפגוע בייצור סדיר".

חברת SCD היא יצרנית סמיקונדקטורס העצמאית היחידה בישראל מלבד טאואר סמיקונדקטור. היא מפעילה חדר נקי בשטח של כ-3,200 מ"ר ונחשבת לאחד משלושת הפאבים הגדולים בעולם לייצור חיישני אינפרה אדום (IR) ליישומי צבא וביטחון. החברה מייצרת אותם בפרוסות בקוטר של 3-8 אינטש. למרות שהיא לא מוכרת לציבור הרחב, מדובר באחת מהחברות הביטחוניות הגדולות בישראל, אשר מעסיקה יותר מ-600 עובדים ובעלת מחזור מכירות של כ-200 מיליון דולר בשנה.

הסוד המקצועי של התעשייה הביטחונית הישראלית

החברה נמצאת בבעלות משותפת של אלביט (50%) ורפאל (50%), וכ-90% ממכירותיה מיועדות למערכות ביטחוניות. השאר הן מכירות ליישומים תעשייתיים, בהם במערכות זיהוי פליטות גאז באמצעות מצלמות תרמיות, ומערכות לבקרה תרמית של תהליכים, כמו למשל מערכות מטרולוגיה לתעשיית ייצור השבבים דוגמת המערכות של KLA ושל חברות נוספות.

חברת SCD פועלת במתכונת אנכית קלאסית, המבטיחה לה שליטה מלאה בכל הטכנולוגיות הקריטיות: היא מבצעת את המחקר והפיתוח, מייצרת את השבבים בפאב, ומחזיקה בקווי אריזה, בדיקות ואינטגרציה של המוצר. זאושניצר: "אנחנו אחד מהמרכזים היחידים בעולם המפתח את כל התהליך. החל מפיתוח חומרי החישה ועד לפיתוח של מארזים מיוחדים ותת מערכות שלמות שהלקוח יכול לשלב במוצר הסופי שלו".

סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק, קובי זאושניצר. שליטה בכל טכנולוגיות הליבה
סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק, קובי זאושניצר. שליטה בכל טכנולוגיות הליבה

היכולת הזאת עומדת בבסיס המוצר החדש ביותר של החברה, הנחשב לפריצת דרך עולמית בתחום החישה. החברה פיתחה משפחת חיישנים חדשה בשם Crane אשר הוצגה באוקטובר 2021 בפני לקוחות אסטרטגיים ראשונים. היא מבוססת על גלאי בתחום Midwave Infrared – MWIR לאורכי גל של 3-5 מיקרון, אשר מכיל 5 מיליון פיקסלים שכל אחד מהם הוא בגודל של 5 מיקרון בלבד. "מדובר בגלאי ייחודי. רוב גלאי ה-MWIR בעולם נמצאים באזור של 15 מיקרון לפיקסל. חלק מהיצרנים מתחיל לעבור ל-8-10 מיקרון. בפועל, הצלחנו להקטין למחצית את המקובל בעולם".

אחיזת שטח מרובת פיקסלים

ספקטרום MWIR מאפשר ראיית לילה פאסיבית אמיתית לטווח רחוק. גלאים מהסוג הזה משמשים במערכות ראיית לילה תעופתיות, ראשי ביות של טילים, כוונות תרמיות, מערכות התראה בפני טילים, מטעדים זעירים ועוד. החברה שילבה במערכת טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לגלאי לעבוד בטמפרטורה גבוהה יחסית (150°K בהשוואה לטמפרטורה המקובלת של 80°K). "זוהי פריצת דרך בקנה מידה עולמי. היא מאפשרת לבנות מצלמת IR בשבב יחיד בנפח תמונה של 5 מגה-פיקסל.

"ה-Crane נותן מענה לאחת מהדרישות המרכזיות ביותר בשוק הביטחוני: אחיזת שטח מרובת פיקסלים בכל תנאי מזג האוויר. עד היום מסרנו מספר מערכות לחברות המפתחות מוצרים עתידיים, והוא נבחר לתוכנית ביטחונית מרכזית. חידוש קווי הייצור יאפשר להיכנס לייצור סדרתי של הגלאי החדש". זאושניצר משווה את מעמדה של SCD בתחום ה-IR למעמדה של אינטל בתחום המעבדים. "אנחנו משאב אסטרטגי המספק לישראל עצמאות ועליונות בתחום האלקטרואופטיקה. מהפוטון הבודד ועד המערכת המלאה".

בתוך הפאב של חברת SCD מהגליל
בתוך הפאב של חברת SCD מהגליל
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות