סייבר לרכבות: סיילוס גייסה 30 מיליון דולר ומתרחבת לארה"ב

16 דצמבר, 2021

החברה פיתחה פתרון לאבטחת כל המערכות המקושרות ברשת התפעולית של הרכבת. בין המשקיעים: זוהר זיספל. במסגרת חוק התשתיות האמריקאי, יושקעו תקציבים גדולים בשדרוג תשתיות הרכבות, לרבות אבטחת סייבר

[בתמונה: צוות החברה. קרדיט: ויקטור לוי]

חברת הסייבר להגנת רכבות, Cylus, השלימה גיוס של 30 מיליון דולר כחלק מסבב B בהובלת קרן Ibex Investors ובהשתתפות שורה של קרנות ומשקיעים פרטיים ביניהם חבר דירקטוריון החברה, היזם הסדרתי זוהר זיספל. בנוסף, בעקבות  התרחבותה של החברה בארצות הברית, ויליאם היינריך, לשעבר מנהל אבטחת המידע הראשי (CISO) של מפעילות המסילות Amtrak ו-BNSF Railway, ומארק גרנט, לשעבר CISO של מפעילת המסילות CSX Transportation, יצטרפו לדירקטוריון המייעץ של החברה. 

סיילוס מפתחת פתרון הגנה ייעודי למערכות תפעוליות (OT) של רשתות רכבת ומטרו. בדומה למערכות תפעוליות בעולם התעשייתי, כיום מערכות הבקרה והשליטה הקשורות לתפעול תנועת הרכבות וחילופי המסילות חשופות למתקפות סייבר שעלולות לשבש את תנועת הרכבות ואף להוות סיכון בטיחותי לנוסעים. גם מערכות מידע כמו מערכות כרטוס חשופות למתקפות סייבר. מומחי סייבר מזהירים כי רשתות רכבת פגיעות במיוחד למתקפות סייבר בעקבות ההטמעה של מערכות תקשורת מתקדמות במערכות תפעול מיושנות.

בשנים האחרונות חלה התרבות במספר תקיפת סייבר על רשתות רכבת. באירופה נפלו יצרנית הרכבות השווייצרית Stadler וחברת הרכבות הספרדית Adif קורבן למתקפות כופרה, ובחודש יולי השנה מערכות הכרטוס של חברת Northern Railway בבריטניה הותקפו במתקפת מניעת שירות (DDoS). לאור האיום, באיחוד האירופי הקימו מערך תגובה ייעודי (CSIRT) למתקפות סייבר בעולם הרכבות במדינות האיחוד, 4SECURail.

בארצות הברית, במסגרת חוק התשתיות שאושר באחרונה, יושקעו בשנים הקרובות תקציבים גדולים בשדרוג תשתית הרכבות ברחבי ארצות הברית, שהוזנחה בעשורים האחרונים, ובמסגרת חידוש התשתיות יושם דגש גם על אבטחת סייבר. נראה כי, בין היתר, על רקע הצפי לפיתוח התחום במדינה, סיילוס תשתמש בסכום שגויס כדי להרחיב את פעילותה בארצות הברית. לפי Reportlinker, שוק הסייבר לרכבות צפוי לצמוח ל-10.2 מיליארד דולר עד 2027.

הפלטפורמה של סיילוס, CylusOne, מבצעת בשלב ראשון מיפוי של כל המערכות וההתקנים המקושרים ברשת התפעולית, ובכלל זה מערכות בקרה ושליטה, חיישנים ומכשירים לאורך המסילות האחראים על איתות וחילופי מסילות וגם מערכות פנים בתא הקטר, ומנטרת באופן רציף את התעבורה כדי לזהות דפוסים חריגים, איומים פוטנציאליים, נוזקות חבויות וגם בעיות בהגדרות. בחברה מציינים כי המערכת הינה פסיבית, כלומר אינה מייצרת הפרעות או השהיות (latency) שעשויות לשבש את תפעול המערכות, ניתנת להרחבה והתאמות עם הוספת מסילות ומכשירים נוספים, ואגנוסטית, כלומר מתאימה לכל סוגי המערכות של היצרניות השונות. סילוס פיתחה גם פתרון ייעודי לעולם תובלת הבקר.   

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , גיוסי הון , חדשות